Mercedes a pierdut teren în fața Audi în primele nouă luni ale acestui an pe piața mașinilor de lux, decalajul vânzărilor crescând de peste două ori într-un an, din cauza unei strategii incoerente în China, a avansului lent înregistrat de modelele entry-level și a îmbătrânirii sedanului Clasa S.
Această evoluție afectează angajamentul directorului general al Mercedes, Dieter Zetsche, de recâștigare a poziției de lider de piață pierdută în favoarea BMW și Audi, relatează Bloomberg.
„Problemele Mercedes sunt interne. Va fi foarte greu să revină pe primul loc. Ceilalți nu dorm”, a declarat Christian Ludwig, analist la banca de investiții Bankhaus Lampe în Dusseldorf.
Mercedes a livrat în primele nouă luni ale anului 964.900 de mașini și vehicule sport utilitare la nivel mondial, în creștere cu 5% față de intervalul similar din 2011.
Avansul a fost însă insuficient pentru a ajunge din urmă companiile concurente, Mercedes fiind în urma Audi cu 132.600 de vehicule, comparativ cu 53.900 unități în 2011.
Decalajul față de liderul pieței BMW a crescut cu 41%, la 145.000 de vehicule.
În septembrie 2011, la sărbătorirea a 125 de ani de existență a Mercedes, Zetsche a stabilit obiectivul ca acesta să devină cel mai bine vândut și cel mai profitabil brand de lux, până în 2020. La momentul respectiv, el a spus că este imposibil ca Mercedes să accepte să fie pe locul al treilea.
Un an mai târziu, tonul lui Zetsche a devenit mai puțin optimist. Pe 20 septembrie el a spus că profitul Mercedes înainte de deducerea dobânzilor și impozitelor nu va atinge nivelul anului trecut.