Moody’s scufundă ratingurile Peugeot și Fiat în categoria junk

Publicat: 10 10. 2012, 16:07
Actualizat: 02 02. 2019, 03:44

Moody’s a retrogradat cu o treaptă ratingurile de credit ale PSA Peugeot Citroen (Franța) și Fiat (Italia), de la „Ba3” la „Ba2”, a treia treaptă în categoria „junk”, din cauza riscurilor presupuse de scăderea abruptă a cererii pentru automobile în Europa de Vest, potrivit Bloomberg.

Agenția de rating atribuie ambelor companii perspectivă negativă, potrivit unor comunicate transmise miercuri de Moody’s.

Retrogradările afectează obligațiuni aflate în circulație în valoare totală de aproape 15 miliarde euro, 9,3 miliarde euro ale Fiat, respectiv 5,6 miliarde euro ale Peugeot, pe fondul crizei datoriilor de stat din regiune, care a afectat puternic piața auto, aflată în declin de 5 ani consecutivi.

Peugeot și Fiat au expuneri semnificative pe piețele din sudul zonei euro, unde criza datoriilor de stat a provocat măsuri dure de austeritate, a blocat creșterea economică și a restrâns veniturile.

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în primele opt luni ale anului cu 13,4% în Franța, la 1,29 milioane unități, respectiv cu 19,9% în Italia, la 981.000.

La nivelul Uniunii Europene și Norvegiei, Elveției și Islandei, înregistrările au coborât cu 6,6% în perioada ianuarie-august, la 8,6 milioane.

Înmatriculările Peugeot au scăzut cu 13,4% în Europa în perioada analizată, la 1,02 milioane unități, iar livrările Fiat s-au redus cu 16,6%, la 557.000.

Peugeot a anunțat în această vară un plan de resutructurare care vizează suplimentarea unui plan anterior de disponibilizări cu încă 8.000 de locuri de muncă și închiderea unei fabrici situate în apropiere de Paris până la sfârșitul anului 2014. Totodată, grupul francez vrea să restrângă activitatea la alte unități de producție.

Fiat a revenit asupra unui plan de investiții de 20 miliarde euro la operațiunile din Italia. Directorul general al companiei, Sergio Marchionne, a declarat recent că Fiat are de gând să „actualizeze” prognozele proprii pentru piața auto europeană în următoarea strategie pe 5 ani.