Motivul pentru care noul Duster poate costa, pentru prima dată în istorie, peste 22.000 de euro. Lista cu prețuri este OFICIALĂ
Generația actuală pleacă tot de la 11.990 de euro, astfel încât, deși noul model vine cu elemente suplimentare, păstrează prețul de pornire. În România generația actuală pleacă de la 10.900 de euro cu TVA.
În total, noul Duster va fi disponibil în Franța în patru versiuni de echipare – Duster, Essentiel, Confort și Prestige, scrie Ziarul Financiar.
Cea mai ieftină versiune 4×4 este Essentiel cu motorul 1,2 TCe benzină supraalimentat, de 125 CP – acesta costă de la 17.550 de euro. Cel mai ieftin diesel 1,5 dCi 90 CP pleacă de la 14.000 de euro, iar același motor în versiunea Essentiel costă de la 15.850 de euro. Un diesel 4×4 cu motor de 110 CP are un preț de plecare 18.450 de euro, tot în versiunea Essentiel. Cel mai scump Duster, în versiunea Prestige, de top, diesel 110 CP 4×4 costă 20.650 de euro cu TVA, fiind primul automobil marca Dacia cu un preț de peste 20.000 de euro. Dieselul de 110 CP cu transmisie automată de tip EDC cu dublu ambreiaj costă 19.950 de euro. În România generația actuală, în versiunea de top – Laureate pleacă de la 16.850 de euro pentru dieselul, 1,5 dCi 4×4, iar Seria Limitată Explorer, cu 1,5 dCi 110 CP cutie automată EDC pleacă de la 15.700 de euro. Dacă diferența de preț de la modelul de bază se va păstra și în România, pe piața locală versiuna de top a Duster va costa sub 20.000 de euro.
Dacă pe versiunea de top din Franța se optează pentru Pack City Plus – Media Nav Evolution (sistem multimedia cu navigație) plus sistem camere față, spate și oglinzi MultiView (900 de euro pentru versiunea Confort, 400 de euro pentru Prestige), harta Europei de Vest (100 de euro), vopsea metalizată (500 de euro), senzor unghi mort în oglindă (200 de euro), tapițerie piele (600 de euro), scaune față încălzite (200 de euro), atunci prețul unui Duster de top va urca la 22.650 de euro cu TVA în Franța.
Sursă foto: Grupul Facebook DUSTER TIME … More Duster than ever.
Generația actuală a Duster vândut în Franța cu dieselul de 110 CP, 4×4, pleacă de la 18.150 de euro cu TVA pentru versiunea Silver Line Edition care include printre altele radio-CD, aer condiționat, airbaguri frontale și laterale.
Cel mai scump model pe piața franceză în acest moment este Duster Black Touch care vine cu pachet de design, Media Nav Evolution și alte echipamente, ajungând la un preț de 20.150 de euro cu TVA în versiunea cu motor diesel 1,5 dCi 110 CP și tracțiune integrală. Astfel, în versiuni de top diferența de preț între nou și vechi este de numai 500 de euro, cu toate că noua generație este mult mai bine echipată.
Cea mai importantă surpriză a noului Duster este faptul că cele două din mijloc vor avea aer condiționat în standard, iar cea de top climatizare automată. De asemenea, francezii vor primi în echiparea standard 6 airbaguri, față de numai două standard în prezent (plus 2 opționale), ceea ce arată că există o cerere din partea clienților pentru un plus de siguranșă. Momentan Dacia este printre foarte puținele mărci care oferă numai airbaguri frontale și laterale.
Potrivit datelor, echiparea de bază a Duster va veni cu mod Eco, limitator de viteză, servodirecție, închidere centralizată, sistem electronic de stabilitate, preechipare audio și plafonieră față, printre altele. Următorul nivel, Essentiel aduce în plus aer condiționat, radio-CD cu MP3, plafonieră și pentru locurile din spate, sistem de asitență la coborâre pentru versiunile 4×4 – opțional această versiune va putea avea sistem de navigație și tempomat. Versiunea Confort aduce în plus pe lângă elemente de design, senzori de parcare, oglindă de curtoazie pentru pasager și șofer. în cazul Prestige, aceasta este singura ce oferă standard jante de 17 inchi din aliaj, pachet look exterior, cameră pentru marșarier, climă automată, computer de bord cu display LCD, două tweetere pe planșa de bord – pentru frecvențe înalte – totodată fiind primul model Dacia ce oferă un sistem audio mai performant. Opțional, versiunea Prestige va putea fi echipată cu senzor pentru unghi mort, pachet City Plus cu sistem de camere în oglinzi, față și spate și tapițerie din piele.
În materie de motorizări Noul Duster este echipat cu motoarele pe benzină SCe 115 (în versiunea 4X2) și TCe 125 (în versiunile 4X2 și 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală. în ceea ce privește oferta Diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP în versiunea 4X2 și dCi 110 CP în versiunile 4X2 și 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC.
Noul Duster păstrează capacitățile offroad care au făcut succesul primei generații. Modelul are 4,3 m lungime și 1,8 m lățime și o gardă la sol de 210 mm, un unghi de atac apropiat de 30° și un unghi de degajare de 33° care îi conferă capacități reale în offroad.