Nicolas Maure, șeful Dacia: „Renault nu va pleca de la Mioveni, chiar dacă nu este gata autostrada”
„Renault nu va pleca de la Mioveni, chiar dacă nu e gata autostrada. În cazul în care autostrada Pitești-Nădlac ar fi gata, timpul de transport rutier ar scădea cu cinci ore, la care adaugăm alte cinci ore reduse pentru distanța de la Pitești la Constanța. În total am câștiga zece ore de transport”, a spus Maure, la aniversarea a zece ani de activitate al Alliance International Logistic Network de la Mioveni.
El a spus că Dacia mai poate aștepta câțiva ani până când autostrada Pitești-Sibiu ar fi gata.
„Dacia mai poate aștepta câțiva ani până când autostrada va fi construită, iar după aceea vom economisi zece ore pentru transport. Probabil că lucrările la autostradă vor începe în 2017, iar până în 2020 va fi gata. Pot exista și întârzieri de unul-doi ani până la finalizarea lucrărilor, dar nu vom pleca”, a completat Maure.
Deputatul Mircea Drăghici, care este și consilier al premierului Victor Ponta, a precizat că în luna iunie CNADNR va semna contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate.
Președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, fost președinte Dacia, a declarat că nu va renunța la criticarea autorităților până când nu va circula pe austostrada Pitești-Sibiu.
„Eu nu cer o autostradă pentru Renault-Dacia, ci pentru transportul comercial, deoarece el se face de luni până vineri pe Valea Oltului, iar viteza comercială este de 25-30 de kilometri pe oră, iar asta nu e performanță. Domnule Drăghici, de mine nu scăpați până nu merg pe autostrada Pitești-Sibiu. Vă blestem să mergeți pe Pitești-Sibiu și să prindeți un convoi de camioane pe Valea Oltului și să pierdeți o oră și jumătate în plus pe drum”, a spus Stroe.
Centrul logistic de la Mioveni al producătorului auto a livrat peste 10 milioane de metri cubi de piese în cei zece ani de activitate, acestea echivalând cu 5,2 milioane de vehicule, a anunțat, joi, directorul direcției logistice, Ștefan Gaibu.
Alliance International Logistic Network (AILN) este cea mai mare platformă logistică a grupului Renault la nivel mondial.
AILN a livrat anul trecut 1,7 milioane de metri cubi de piese, iar de la Mioveni pleacă în fiecare săptămână 600 de camioane și 1.600 de containere. Piesele de la Mioveni ajung la 17 uzine-client din cadrul alianței Renault-Nissan.
AILN lucrează cu 541 de furnizori, dintre care 90 sunt din România. La centrul logistic al Dacia lucrează 330 de persoane, iar investiția totală în cei zece ani de activitate a fost de 24 de milioane de euro.
Nicolas Maure a declarat că AILN realizează aproximativ 25% din cifra de afaceri a grupului Dacia, respecitv un miliard de euro pe an.
„Exporturile AILN reprezintă 2% din exporturile României. Capacitatea centrului este de 2,2 milioane de metri cubi, dar dacă va fi nevoie, avem capacitatea de creștere. Centrul e construit pe o suprafață de 36.000 de metri pătrați și mai avem teren disponibil până la 150.000 de metri pătrați”, a explicat Maure.
Automobile Dacia, deținută de grupul francez Renault, este cea mai mare companie din România, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 4,24 miliarde euro, în creștere de la 4,16 miliarde euro în 2013.
Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piață fiind în continuare Franța, cu aproape 105.900 unități, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unități, echivalentul unei cote de piață de 31,2%.