În cursul celor șapte ani în care s-ar fi manipulat testele de emisii, Volkswagen a folosit softuri pentru cel puțin patru tipuri de motoare, explică trei surse, printre care se numără un manager al VW.
Reprezentanțele VW din Germania și din Statele Unite au refuzat să comenteze informațiile.
Întrebat câți oameni din companie știau despre sistemele de manipulare a testelor de emisii, un purtător de cuvânt al Volkswagen a declarat: „Depunem eforturi intense pentru a afla cine știa și ce, dar este prematur să spunem”.
Grupul auto german Volkswagen a anunțat la sfârșitul lunii septembrie că circa 11 milioane de vehicule, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen, Audi, Skoda și Seat. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului.