Potrivit agenției, vehiculele respective au un nivel al emisiilor de oxid de nitrogen de nouă ori mai ridicate decât permit standardele, relatează Wall Street Journal.
„VW încă o dată nu și-a îndeplinit obligația de a respecta legea care protejează aerul pentru toți americanii”, a declarat Cynthia Giles, administrator asociat al EPA.
Un purtător de cuvânt al VW a respins acuzațiile EPA, afirmând că producătorul auto nu a instalat un soft care să înșele testele de poluare pe niciunul din vehiculele identificate.
„Este un soft permisibil. Problema este clară. Statele Unite vor sau nu concurență pe piață?”, a spus reprezentantul companiei.
Un purtător de cuvânt al EPA a spus că agenția „vrea să se asigure că toate companiile joacă după aceleași reguli”.
Volkswagen colaborează cu agenția și a trimis un reprezentant de rang înalt în SUA.
„Avem ingineri la fața locului pentru a colabora zilnic cu agenția. Directorul pentru dezvoltarea motoarelor este în drum către Statele Unite, pentru clarificarea lucrurilor”, a spus purtătorul de cuvânt al VW.
Persoane apropiate situației au declarat că reprezentanții EPA sunt frustați din cauza lipsei de comunicare din partea VW, de la jumătatea lunii septembrie.
Agenția încearcă să afle mai multe despre un alt dispozitiv de control al emisiilor instalate pe vehicule cu motoare diesel pentru 2016, prezentate luna trecută.
Dezvăluirea a dus la blocarea planurilor VW de a comercializa unele modele 2016 în SUA.
Nu există încă vreo dovadă că acel dispozitiv, despre care directorul VW pentru operațiunile din SUA a vorbit în timpul audierii sale în Congres, în octombrie, este capabil să înșele testele de poluare.
Volkswagen a retras o solicitare adresată EPA de a certifica acele vehicule, după dezvăluirea dispozitivului, a afirmat șeful VW SUA în timpul audierii.
EPA a trimis luni o notificare VW de încălcare a legii, în care a identificat mai multe modele SUV și un sedan mare, echipate cu motoare diesel de 3 litri.
Notificarea este a doua primită de VW de când agenția a dezvăluit pentru prima oară neregulile, în luna septembrie, și se referă la circa 10.000 de automobile diesel comercializate deja în SUA, începând cu modelele 2014.
De asemenea, notificarea se referă și la un număr neprecizat de modele 2016.
Automobilele afectate de notificare includ pentru prima oară un model Porsche, respectiv SUV-ul Porsche Cayenne 2015, Volkswagen Touareg 2014, precum și modelele Audi A6 Quattro 2016, A7 Quattro, A8, A8L și Q5.
Noul director general al grupului VW, Matthias Muller, a condus anterior Porsche.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen a declarat că producătorul auto nu intenționează să oprească vânzările modelelor afectate așa cum a procedat cu cele 482.000 de vehicule diesel despre care a recunoscut în septembrie că au instalate softuri care manipulează testele de poluare.
EPA a reamintit Volkswagen că este ilegal să producă, comercializeze sau să ofere spre vânzare un vehicul care are instalat un dispozitiv de apărare, a spus un purtător de cuvânt al agenției.
Reprezentanții EPA sunt în contact cu cei ai Departamentului de Justiție, în investigația împotriva producătorului auto german.
Noile acuzații sporesc presiunile asupra Volkswagen, care este investigat de autoritățile de reglementare și de justiția din SUA și Europa.
Scandalul a dus la demisia directorului general Martin Winterkorn, iar grupul a alocat 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea unei campanii de rechemare în service a circa 11 milioane de vehicule la nivel mondial pentru eliminarea softului ilegal.