Prima pagină » Auto » Noi informații despre gigantul din industria auto, cu fabrici în România, care a intrat în faliment. Explicațiile liderului de sindicat

Noi informații despre gigantul din industria auto, cu fabrici în România, care a intrat în faliment. Explicațiile liderului de sindicat

Noi informații despre gigantul din industria auto, cu fabrici în România, care a intrat în faliment. Explicațiile liderului de sindicat
Noi informații despre gigantul din industria auto, cu fabrici în România, care a intrat în faliment. Explicațiile liderului de sindicat

Reprezentanții Takata Arad spun că fabrica este în plină expansiune și urmează să creeze 500 de noi locuri de muncă.

Președintele Sindicatului Europa din cadrul Takata România, Lucian Lengyel, a declarat luni corespondentului MEDIAFAX că a avut, luni, o întâlnire cu angajații, cărora li s-au dat asigurări că „în acest moment la noi treburile merg bine”.

„Divizia pe Europa are independență juridică și economică. (…) De procedura de insolvență specifică este afectată doar Divizia pe Japonia și Divizia Corporatistă din Statele Unite pentru că Divizia pe Europa este consolidată ca centru de cost. (…) Nu se pune problema de o trecere în faliment, ci a fost inițiată procedura de reorganizare judiciară adică un plan riguros operativ de reorganizare operativă și financiară, care bine pus la punct, atât din punct de vedere al costului acestuia, cât și punerii în execuție, ar trebui să aducă doar rezultate favoarabile”, a declarat Lucian Lengyel.

Întrebat dacă activitățile din România vor fi afectate în vreun fel de problemele din Japonia și SUA, liderul sindicatului Europa din cadrul Takata a răspuns negativ, explicând că fabrica de la Arad este în „permanentă expansiune”.

„Noi suntem în permanentă expansiune, dezvoltare, chiar am creat spații de producție efectivă care vizează 500 de locuri noi de muncă pentru secția centuri de siguranță. Recrutăm personal, chiar suntem îngrijorați de carențele pe această zonă de interes privind forța de muncă, lipsa forței de muncă. Trebuie neaparat ca în următoarea perioadă să angajăm cel puțin 200 de salariați pentru secția centuri, respectiv minim 200 de salariați pe secția volane. (…) Producția previzionată, cel puțin pentru următorul an, este destul de consistentă (…). Deci, din punctul acesta de vedere, noi, unitățile Takata din Europa nu sunt afectate”, a mai declarat președintele Sindicatului Europa, Lucian Lengyel.

Lengyel a explicat că angajaților li s-a explicat situația, iar „oamenii și-au revizuit atitudinea și modul de gândire”.

„Ca urmare a comunicatelor date de sindicate, de către angajator, cu transparență, obiectivism, mai ales că pe fondul celor ce întâmplă, noi nu avem nicio vină, oamenii și-au revizuit atitutuindea și modul de gândire și au primit asigurări că nu are cum să ne afecteze nici pe termen mediu și să sperăm că nici pe termen lung, evenimentele produse și neajunsurile cu care se confruntă din punct de vedere financiar la ora asta unele subdivizii ale acestei corporații numită Takata”, a arătat liderul de sindicat de la Takata Arad.

Mai mult, în cadrul întâlnirii cu angajații, s-au dat asigurări ferme că Takata stă bine din punct de vedere financiar și nu sunt probleme cu plata salariaților.

„Divizia Europa a acestui concern Takata este consolidată din punct de vedere financiar, avem plățile la zi, nu avem probleme cu plata salariilor, cu eventuale plăți către furnizori sau terți cu care colaborăm. În acest moment la noi treburile merg bine, suntem în plină expansiune, în plină dezvoltare a întreprinderii, a locurilor de muncă sau a creării de locuri de muncă noi, tot ce înseamnă evoluție economică a societății noastre din Arad”, a explicat Lengyel.

În urmă cu o săptămână, la Takata Arad s-a încheiat noul contract colectiv de muncă pentru perioada 2017-2019 care prevede creșterea salariilor începând cu data de 1 iulie și alte reglementări care privesc relațiile de muncă.

Takata România are, în Arad, circa 4.500 angajați.

Takata Corp, compania care a rechemat în service cele mai multe produse din industria auto, a depus documentele pentru faliment în Statele Unite și Japonia și a anunțat că va fi cumpărată pentru 1,6 miliarde de dolari de compania americană Key Safety Systems, potrivit Reuters.

Citește și