Cei doi constructori auto vor asambla până la 300.000 de automobile Mercedes-Benz și Infiniti, la o unitate de producție care va fi înființată îin apropierea fabricii Nissan din Aguascalientes, deschisă în noiembrie 2013, într-un proiect de 2 miliarde de dolari.
Noua unitate de producție va intra în exploatare în 2017.
„Acest proiect arată cum colaborarea noastră, care a început în Europa, a dobândit anvergură mondială”, a declarat Carlos Ghosn, director general al alianței Renault-Nissan.
Daimler colaborează cu alianța Renault-Nissan din 2010. Parteneriatul, concentrat inițial pe mașinile de oraș și vehiculele comerciale ușoare, s-a extins între timp pentru a include motoare și sisteme de transmisie.
Proiectul anunțat vineri va ajuta extinderea gamei Infiniti și reducerea costurilor pentru Mercedes, care vrea să devanseze BMW în privința vânzărilor și profitului, până la sfârșitul deceniului.
Daimler și Nissan vor crea o companie mixtă cu participații egale pentru administrarea construcției și operării fabricii din Mexic, care va ajunge la aproape 5.700 de angajați.
Producția modelelor Infiniti este programată să înceapă în 2017, iar pentru Mercedes un an mai târziu.
Cele două companii anticipează că fabrica va ajunge la capacitate maximă în 2021.
Cu această decizie, Mercedes urmează exemplul Audi, al doilea mare producător de automobile de lux din lume, care vrea să înceapă asamblarea de SUV-uri în orașul mexican San Jose Chiapa, în 2016.
BMW analizează mai multe amplasamente în Mexic, pentru o nouă fabrică în America de Nord, au declarat în aprilie persoane apropiate situației.