Noul Ford Fiesta a fost lansat în România
Ford a lansat pe piața din România, la finalul lunii februarie, facelift-ul modelului de clasă mică, Fiesta, cu prețuri pornind de la 10.400 de euro, pentru varianta cu trei uși.
Anul trecut, Ford a fost liderul de piață în România pe clasa mică, reușind să vândă 1.870 de modele, ceea ce i-a conferit o cotă de piață de 16.03 la sută.
La exterior, față de varianta precedentă, lansată în 2008, au fost efectuate mici retușuri, farurile au fost redesenate și au primit un set de leduri, iar stopurile au fost și ele restilizate. În rest, cu excepția capotei, a grilei frontale și a oglinzilor puțin redesenate, mașina este aceeași.
Pe actuala generație se regăsesc și noile motoare de 1.0 litru și 100 de cai putere, care beneficiază de tehnologia ecoboost. Aceste motorizări, care sunt produse la fabrica de la Craiova, au fost desemnate motorul anului 2012, oferind, potrivit constructorului, un consum mic, dar și o putere sporită. Totuși, deși constructorul american a anunțat un consum mediu de doar 4,3 litri la o sută de kilometri parcurși, la drive-testul efectuat pe traseul București-Azuga și retur a indicat un consum de 6,8 litri la suta de kilometri.
Ca și motorizările de 0,9 litri ce se regăsesc pe noile modele Dacia Logan și Dacia Sandero, acestea trag bine doar dacă sunt turate la peste 3.500 de rotații pe minut, atunci când turbo compresorul intră în acțiune. Deși te-ai aștepta ca la aproape 6.000 de ture mașina să urle, aceasta este silențioasă, astfel că nici nu îți dai seama că ai ajuns la 70 de kilometri pe oră, iar tu ai rămas în treapta a doua a cutiei de viteze.
Bineînțeles, că fiind un model nou, din dotările mașinii nu puteau lipsi tehnologiile moderne, astfel că noul Fiesta beneficiază de sistemul Sync, prin care șoferul își poate conecta la computerul de bord telefonul mobil folosind sistemul bluetooth. Totodată, în cazul unui accident, sistemul Sync poate suna automat la serviciul de urgență 112, comunicarea cu operatorul făcându-se în timp real.
Modelul beneficiază de funcția start-stop, care permite conducătorului auto să scadă consumul, atunci când mașina este oprită la semafor, repornirea făcându-se doar prin apăsarea ambreiajului.
De asemenea, pentru a porni mașina, nu mai este nevoie ca șoferul să introducă o cheie, mașina detectând prezența acesteia în interiorul său. Practic, șoferul poate să țină cheia în buzunar sau în geantă, iar mașina să fie pornită.
O altă inovație este reprezentată de sistemul My Key, prin care posesorul mașinii poate limita anumite funcții atunci când împrumută mașina copilului. De exemplu, părintele poate limita viteza maximă de deplasare, volumul audio, dar și să nu dezactiveze sistemele de siguranță ale mașinii, precum controlul stabilității.
Competitorii noului Fiesta sunt Renault Clio, VW Polo, Peugeot 208 și Skoda Fabia.