„Soluțiile tehnice ale problemelor sunt aproape. Cu toate acestea, consecințele de afaceri și financiare nu sunt încă clare”, a spus Muller, potrivit unui comunicat publicat de Volkswagen, citat de Reuters.
Muller a precizat că toate investițiile planificate vor fi revizuite.
„Investițiile care nu sunt urgente, fie se va renunța la ele fie vor fi amânate. Ne vom ajusta în consecință programul de eficientizare. Voi fi foarte deschis, toate acestea nu se vor întâmpla fără durere”, a adăugat Muller.
Bernd Osterloh, șeful consiliului muncitorilor, a afirmat la rândul său, în fața a peste 20.000 de angajați din Wolfsburg ai grupului, că VW trebuie să convingă piețele financiare că este puternic.
El a cerut angajaților și conducerii grupului să fie uniți pentru a depăși cea mai mare criză traversată de VW în istoria sa de 78 de ani.
În urma scandalului de manipulare a rezultatelor testelor de noxe ale automobilelor diesel prin intermediul unui software, capitalizarea de piață a VW a scăzut cu peste o treime, iar directorul general Martin Winterkorn și-a dat demisia.
VW, cel mai mare producător auto european, a recunoscut că circa 11 milioane de automobile diesel ale grupului au fost dotate cu softul ilegal.
Potrivit unei scrisori trimise de grup Parlamentului german, opt milioane de vehicule diesel euro 5 înmatriculate în Uniunea Europeană au softuri pentru inducerea în eroare a testelor de emisii.
Scandalul nu a avut încă impact asupra locurilor de muncă din grupul VW, care are 60.000 de angajați la principala sa fabrică din Germania, dar va afecta profitul diviziei auto, precum și bonusurile plătite salariaților, a spus Osterloh.
El a adăugat că și bonusurile conducerii vor fi analizate, iar angajații nu vor plăti nota de plată a greșelilor făcute de un grup de directori.