O companie din România a lansat programul „Prima mașină second hand”
Potrivit lui Hezi Shayb, CEO New Kopel Group, perioada de creditare este de 36 de luni, iar dobânda de 4,5%.
„53,4% dintre români vor să-și achiziționeze în mașină în perioada următoare, iar dintre aceștia 63% vor să își ia o mașină second hand, iar 37% vor să cumpere una nouă. Împreună cu cei de la Ideal Leasing am lansat programul nostru «Prima mașină second hand», prin care doritorii își pot achiziționa o mașină în aceleași condiții cu programul guvernamental «Prima mașină», cu o dobândă de 4,5%. Dobânda este cam la jumătate din ceea ce se găsește pe piață”, a spus Shayb.
Hezi Shayb a declarat că problema cea mai mare a grupului pe care îl conduce o reprezintă aprovizionarea cu mașinile second hand care să fie vândute către viitorii clienți.
„Este o cerere uriașă pentru mașini second hand. Problema noastră nu este câte mașini să vindem în acest an, ci de unde cumpărăm altele, să le pregătim și să le livrăm clienților. Este o cerere foarte mare pentru mașinile second hand de proveniență germană. Mașinile le luăm din flota noastră folosită în leasing operațional sau din cele închiriate. Prețurile actuale sunt scăzute față de alte țări, majoritatea românilor fiind dispuși să ofere între 3.000 și 10.000 de euro pentru un autoturism”, a completat Shayb.
El a menționat că numărul mașinilor oferite în sistem leasing operațional în România este la un nivel foarte scăzut față de restul țărilor din Europa.
„Numărul mașinilor folosite în sistem de leasing operațional este cu mult sub țările din vestul Europei. 46% dintre companii aleg leasingul operațional pentru costurile mai scăzute, 25% pentru că își externalizează flota, iar 29% pentru că au parte de soluții personalizate și integrate. Ne vom concentra pe companiile mici și medii”, a mai spus Shayb, care a precizat că cifra de afaceri a grupului a fost de 43,5 milioane de euro în 2014.
New Kopel Group deține o flotă de aproape 3.000 de automobile, care sunt date în sistem leasing operațional către cei 300 de clienți ai companiei.
„Avem aproximativ 6% din piața leasingului operațional, între primii șapte jucători de pe piață. Top trei domenii sunt distribuție, producție și IT. Perioada medie a leasingului operațional este de trei-patru ani, dar sunt și firme care au nevoie de mașini pe o perioadă mai lungă de timp, dar atunci le închiriem mașinile în condiții avantajoase. Dacia este printre cele mai solicitate modele, urmată de Opel Corsa, Ford Fiesta și mașinile compacte”, a explicat Alex Bojincă, manager leasing operațional în cadrul companiei.
Tot în cadrul evenimentului de joi, NKG a lansat o ofertă prin care românii pot închiria, în weekend-uri, mașini de la 9,9 euro/zi.
„Dorim să atragem foarte mult piața locală, oamenii care fie nu au mașină și vor să meargă acasă la părinți sau au mașina în service și au nevoie să se miște. Oferta este valabilă pentru weekend-uri și companiile care vor să închirieze pe termen lung dar fac un număr relativ scăzut de kilometri. Oferta este valabilă pentru mașinile din clasa mini, gen Skoda Citigo. Noi lucrăm în special cu companiile, dar ele închiriază mașinile de luni până vineri și avem foarte multe mașini disponibile pentru weekend”, a declarat Mariana Gheorghe, group sales manager NKG.
Ea susține că românii nu s-au obișnuit încă să închirieze mașini pe teritoriul României, însă în străinătate o fac într-un procent mult mai mare.
„Românii nu închiriază mașini pentru că merg pe idee că o împrumută de la un prieten, găsesc alternative. Neamțul nu o să se ducă niciodată la cel mai bun prieten și să ceară mașina. Noi suntem un popor mai latin, care se descurcă”, a subliniat Gheorghe, care a precizat că durata medie de închiriere a mașinilor în România este de cinci zile.