Procurorii susțin că Volkswagen ar fi comis fraudă, inclusiv prin faptul că a beneficat în mod ilegal de subvenții, și că a afectat mediul prin poluarea provocată de mașini.
Reprezentanții VW au refuzat să comenteze.
Dacă Înalta Curte acceptă cazul, acesta va fi încredințat unui magistrat investigator și ar putea dura luni și chiar ani până la începerea sau nu a procesului.
Cel mai mare producător de automobile din Europa a admis că s-a folosit de softuri ilegale, instalate pe 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial, pentru reducerea nivelului emisiilor acestora în timpul testelor.
În Spania, aproape 700.000 de automobile, majoritatea marca Seat, ar fi fost dotate cu softul ilegal.
Procuratura spaniolă cere Ministerului Industriei, care a fost în contact strâns cu reprezentanții VW de la izbucnirea scandalului, la jumătatea lunii septembrie, să îi pună la dispoziție toate informațiile obținute până în prezent.
Guvernul de la Madrid a anunțat că va încerca să recupereze toate subvențiile acordate pentru achizițiile de automobile VW, dar ulterior și-a nuanțat atitudinea, notând că stimulentele acordate la achiziția de mașini nepoluante nu sunt legate direct de tipurile de emisii aflate în investigație și nu pot fi recuperate.
Ministerul Industriei a subliniat totuși că o investiție a Volkswagen în Spania de 4,2 miliarde de euro va fi garantată, chiar dacă grupul german analizează măsuri de reducere masivă a costurilor.