Ofensiva Audi pentru a ajunge din urmă BMW
Audi va dubla gama de vehicule sport utilitare până în 2020, pentru a reduce decalajul față de vânzările BMW, tot mai mulți clienți fiind interesați de SUV-urile de lux, relatează Bloomberg.
Divizia Volkswagen (VW) dezvoltă modelele Q2, Q4 și Q6 ca alternativă mai sportivă la cele trei SUV-uri pe care la fabrică în prezent, potrivit unei persoane apropiate situației.
„Audi este prima companie care are un plan de amploare pentru construcția unor SUV-uri care să reflecte gama de autovehicule. Modelele SUV, cu poziția înaltă a scaunelor, seamănă cu mașinile frumoase din anii ”20. Ar putea deveni ceva normal pe segmentul premium”, a declarat Christoph Stuermer, analist la firma de analiză IHS Automotive în Frankfurt.
Implicarea producătorilor de mașini de lux pe segmentul SUV reflectă extinderea definiției unei mașini de lux.
Vânzările de SUV-uri premium sunt așteptate să avanseze cu 36% până în 2018, potrivit IHS Automotive.
Segmentul SUV-urilor de lux înregistrează unul dintre cele mai rapide ritmuri de creștere datorită acceptării lor de către cumpărătorii bogați, alimentând apariția unui val de noi modele Audi, BMW și Mercedes-Benz.
Audi și Mercedes-Benz, pe locul al doilea, respectiv al treilea pe piața automobilelor de lux, vor să detroneze BMW de pe poziția de lider, până la sfârșitul acestui deceniu.
Pentru VW, dezvoltarea Audi este esențială întruct grupul vrea să devină cel mai mare producător auto la nivel mondial până în 2018.
Audi a avut o contribuție de 48% la profitul operațional al VW în primele nouă luni din 2014, chiar dacă a vândut doar 14% din automobilele grupului.
Vânzările Volkswagen au crescut cu 12% anul trecut, la 1,46 milioane de automobile, fiind posibil ca profitul Audi să fi contribuit la un profit record al VW. Analiștii anticipează că VW va raporta în martie un profit operațional de 11,5 miliarde de euro în 2012, peste cel de 11,3 miliarde de euro din 2011.