Deși cu Dacia românii nu au avut șansa să se remarce peste Ocean, în 1985 a apărut un autoturism care avea să atragă atenția dealerilor din lumea bună. Acesta se numea OLDA, și era un mix între două autoturisme produse în țara noastră.
Simion Săpunaru este cel care a vrut să facă OLDA celebră, el fiind omul care a condus Centrala de Autoturisme Pitești în perioada 1979-1987 în calitatea de director general. România ar fi avut șansa să exporte mii de automobile în Canada, grație unui proiect secret, prezentat la Salonul Automobilistic de la Toronto din 1985, scrie Promotor.
„N-ați auzit niciodată de el! Era un produs realizat în mare taină. Se chema OLDA, de la Oltcit și de la Dacia, un mix obținut prin montarea motorului și a transmisiei de la Dacia pe un Oltcit”, dezvăluie Victor Jigman, fost director la Automobile Dacia / Întreprinderea de Autoturisme Pitești, pe segmentul de afaceri internaționale, conform Adevărul.ro
Simion Săpunaru a considerat că acest model este cel mai potrivit pentru piața canadiană. OLDA era un autoturism ce avea caroseria de OLTCIT – TRS12, motor de Dacia – 1400 și o cutie de viteze cu 5 trepte.
Deși OLDA era în programul de vânzări ai anilor ”85-”90, figurând cu un număr foarte mare de comenzi, mașina nu a fost niciodată produsă. Conform oficialilor problema care a intervenit a fost una de strategie, considerându-se că nu se putea vinde în Canada un produs care nici măcar nu fusese testat în România.
Pentru a intra pe piața din Canada mașina avea nevoie de un sistem antipoluare care ar fi crescut considerabil prețul final. În cele din urmă mașina nu a intrat în faza de producție, iar proiectul OLDA s-a rezumat la cele trei-patru astfel de mașini trimise în Canada, asta, în ciuda faptului că se semnase deja un contract de export ce prevdea livrarea de 4000-5000 de mașini din toată gama.