În 2014, au fost 25 700 de victime în accidente rutiere în UE, iar aceste sisteme ar putea reduce aceste cifre cu până la 10% pe an.
„Integrarea sistemului eCall bazat pe tehnologia 112 în întreaga Uniune va contribui la creșterea siguranței rutiere în toate cele 28 de state membre. Parlamentul European a subliniat mereu că prioritatea este reducerea numărului de victime și a gravității rănilor. eCall ca serviciu public, gratuit pentru toți cetățenii, indiferent de tipul de mașină sau de prețul de achiziție, va contribui la acest obiectiv comun”, a spus raportorul Olga Sehnalová .
Sistemul eCall din mașini utilizează tehnologia apelului de urgență 112 pentru a alerta automat serviciile de salvare în cazul unor accidente grave. Astfel, echipele de salvare vor putea decide imediat tipul și dimensiunea operațiunii de salvare necesare și vor putea ajunge mai repede la accident.
Sursa: ec.europa.eu
Sistemul nu va urmări autovehiculele, dă asigurări Parlamentul. Conform noilor norme, apelul automat va oferi serviciilor de salvare doar date de bază, cum ar fi tipul mașinii, carburantul, ora accidentului, locația exactă și numărul pasagerilor.
„Normele precizează că datele strânse prin sistemul eCall de centrele de urgență sau de furnizorii lor de servicii nu trebuie transferate către terțe părți fără consimțământul explicit al persoanei respective. Producătorii vor fi obligați să se asigure că tehnologia eCall permite ștergerea completă și permanentă a datelor colectate”, se arată într-un comunicat al biroul de informare al Parlamentului European.
După trei ani de la introducerea sistemului eCall pe automobile și microbuze, se face o evaluare pentru a se vedea dacă serviciul este extins sau nu și la alte tipuri de vehicule.