Peugeot Citroen se pregătește de concedieri MASIVE. Sunt vizați 10.000 de angajați numai în Franța

Publicat: 03 07. 2012, 13:01
Actualizat: 24 08. 2014, 09:21

PSA Peugeot Citroen (PSA) vrea să concedieze în acest an până la 10.000 dintre angajații din Franța, sau 10% din personalul din țară, scăderea vânzărilor forțând reduceri de costuri, a declarat marți un oficial sindical, citat de Bloomberg.

„Numai în Franța, vor crește ținta pentru concedieri la 8.000 – 10.000”, a declarat într-un interviu pentru Bloomberg Christian Lafaye, liderul celui de-al doilea sindicat al angajaților PSA.

Peugeot SA, al doilea mare constructor de automobile din Europa, anunța în noiembrie că urma să concedieze pe continent 6.000 de angajați. Cifra anunțată de liderul sindical reprezintă extinderea acestei măsuri.

Directorul general al companiei, Philippe Varin, a declarat săptămâna trecută, într-o întâlnire cu sindicatele, că producătorul auto trebuie să-și crească ținta de economii pentru acest an, de la 1 miliard de euro.

În primele cinci luni, vânzările Peugeot în Europa au scăzut cu 15%, în timp ce piața auto în ansamblu s-a contractat cu 7,3%. Acțiunile companiei au atins în luna iunie minimul utlimilor 23 de ani.

La finele anului trecut, PSA avea puțin peste 100.000 de angajați în Franța, respectiv 209.000 la nivel mondial.

Fabricile companiei din Aulnay (3.300 de angajați) și Rennes sunt în pericol de a fi închise, în linie cu strategia europeană a partenerului General Motors, a spus în iunie un alt lider sindical. GM a anunțat, la jumătatea lunii iunie, că va închide fabrica Opel din Bochum, Germania, la sfârșitul anului 2016.

„Problema este că nu ai nevoie de redimensionarea capacității fabricilor, trebuie doar să le închizi. Prin restrângerea activității fabricilor, ai putea ajunge în situația să ai o slăbiciune cronică în privința profitabilității”, comentează un analist al UBS Londra specializat în piața auto.

Acțiunile Peugeot au crescut marți la Paris cu 2%, după ce au scăzut cu 72% în ultimele 12 luni. Valoarea de piață a constructorului de automobile este de numai 2,7 miliarde euro, mai puțin decât a luat statul român la privatizarea BCR.

PSA a intrat în martie într-o alianță strategică cu GM, grupul american devenind al doilea mare acționar Peugeot după familia fondatoare. GM a plătit 320 milioane euro pentru un pachet de 7% din acțiunile companiei franceze. Tot în martie, PSA a vândut acțiuni noi de 1 miliard de euro acționarilor existenți și a anunțat vânzări de active, inclusiv renunțarea la o participație la divizia profitabilă de camioane Gefco.

Venitul Peugeot pe angajat a fost anul trecut de 286.634 euro, față de 317.432 euro la Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, potrivit datelor Bloomberg. Profitul net pe angajat a fost de 2.813 euro la compania franceză, față de 30.698 euro la VW.