Piața auto din România a suferit în octombrie cea mai abruptă contracție din regiune
Înmatriculările de autoturisme noi din România au scăzut cu 17,5% în luna octombrie față de perioada corespunzătoare a anului trecut, la circa 5.600 unități, cea mai abruptă contracție din Europa Centrală și de Est și cea mai proastă evoluție din UE cu excepția Ciprului, potrivit datelor ACEA.
Astfel, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România au coborât de la aproximativ 6.800 la 5.600 unități în luna octombrie, se arată într-un comunicat transmis marți de Asociația Constructorilor Europei de Automobile (ACEA).
Singura piață europeană cu un declin mai abrupt a fost Cipru, unde livrările de mașini au coborât cu 34,1% în octombrie, de la 725 la 524 unități.
Piața auto europeană a crescut pentru cea de-a doua lună consecutiv, cu 4,7%, de la 959.800 la 1,004 milioane unități, în principal datorită revenirii puternice a pieței spaniole ca urmare a măsurilor de stimulare a vânzărilor de automobile adoptate de guvern.
În Europa Centrală și de Est, numărul înamtriculărilor din Ungaria a urcat în octombrie cu 26,7%, la 5.100 unități, în timp ce Polonia a consemnat o creștere de 19,3%, la 26.300 mașini. Bulgaria a consemnat o creștere de 11,6%, la 1.687 unități. În Cehia, livrările au scăzut cu 3,9%, la 15.300 înregistrări, iar în Slovenia și Slovacia au crescut cu 23,1%, respectiv 37,6%.
În primele 10 luni ale anului, piața românească a scăzut cu 16,5%, de la 55.900 la 46.700 unități, singurele țări unde au fost consemnate declinuri mai abrupte fiind Cipru (-38,5%, la 5.900 unități) și Olanda (-25,4%, la 338.600 automobile).
Livrările la nivelul UE au coborât cu 3,1% de la începutul acestui an, de la 10,327 milioane la 10 milioane unități.
În topul mărcilor, Dacia a înregistrat în octombrie una dintre cele mai solide creșteri din UE. Astfel, înmatriculările de autoturisme Dacia în UE au crescut cu 16,8% în luna octombrie, de la 21.000 la 24.500 unități.
Marca Renault a consemnat de asemenea o revenire solidă, cu o creștere de 14,1%, de la 63.600 la 72.600 unități. Astfel, livrările de automobile ale grupului Renault în UE au urcat cu 14,8% în luna octombrie, de la 84.600 la 97.200 unități.
Producătorul ceh Skoda, controlat de grupul german Volkswagen, a înregistrat o creștere de 23,7%, de la 36.700 la 45.400 unități.
Volkswagen ocupă prima poziție în Europa în topul producătorilor, cu 258.000 de automobile livrate în octombrie, în urcare cu 5,8%, urmat de PSA Peugeot Citroen, cu 117.000 unități (-0,9%), Renault, General Motors, Ford, BMW, Fiat, Daimler, Toyota, respectiv Nissan, partenerul de alianță al Renault.
Germania, cea mai mare economie europeană, a afișat o creștere de 2,3% a numărului înmatriculărilor de automobile noi în octombrie, la 265.400 unități.
Spania a înregistrat cea mai puternică creștere în rândul piețelor dezvoltate, de 34,4%, la 60.300 unități. În Franța, livrările au urcat cu 2,6%, la 166.500, iar în Italia au scăzut cu 5,6%, la 110.800.