Înmatriculările de mașini noi în Europa au scăzut cu 5,2% în primele șapte luni, față de perioada similară din 2012 , la 7,46 milioane unități, dar au crescut în iulie, alimentând așteptările privind stabilizarea vânzărilor în a doua jumătate a anului, potrivit asociației industriei auto germane VDA.
Astfel, înmatriculările de mașini noi în spațiul european – UE, Elveția, Norvegia, Islanda și Liechtenstein – au avansat cu 4,8% în iulie, la 1,02 milioane de unități, notează organizația germană, citată de Reuters.
„Rezultatul pozitiv din iulie (…) este un semn bun pentru stabilizarea pe care o așteptăm în a doua jumătate a anului. Recuperarea economică aflată în faza de început în Europa de Vest pare să se reflecte în evoluția cererii pe piața auto”, a declarat președintele VDA, Matthias Wissmann.
Piața auto europeană se va contracta în 2013 pentru al patrulea an, afirmă analiștii, dar evoluția din trimestrul al doilea sugerează că unii producători auto mari sunt mai aproape de stabilizarea vânzărilor decât se credea.
Vânzările auto din Europa arată primele semne de revenire, odată cu ieșirea din recesiune a zonei euro, a declarat un oficial al companiei americane Ford Motor, care a anunțat joi o creștere de 9% a livrărilor în luna iulie pe 19 piețe ale companiei în Europa, la 90.000 de mașini, potrivit Bloomberg.
„Ce a fost mai rău a trecut. Este prematur să afirmăm că ne aflăm pe un trend ascendent, dar perspectiva s-a îmbunătățit”, a declarat Roelant de Waard, director de vânzări la divizia europeană a Ford.
PIB-ul zonei euro a avansat cu 0,3% în trimestrul al doilea, după șase trimestre de scăderi, susținut de creșterea economică din Germania și Franța.
Pe ansamblul anului 2013, vânzările de mașini noi în Europa ar putea scădea la 12,1 milioane de unități, cu 24% sub recordul de 16 milioane de vehicule atins în 2007, potrivit IHS.