Planul constructorilor pentru a crește atractivitatea mașinilor de oraș
Opel Adam Rocks, Peugeot 108, Citroen C1 și Toyota Aygo, care și-au făcut debutul în această săptămână la salonul auto de la Geneva, sunt dotate cu ecrane multimedia mari, care pot etala liste de piese muzicale sau hărți stocate pe un smartphone, potrivit unui articol Reuters preluat de Automotive News.
Astfel de funcții au fost deosebit de atractive în cazul mașinilor mai scumpe, iar acum sunt incluse și pe mașinile urbane, adresate tinerilor interesați de tehnologie.
„Ceea ce reprezenta un element destinat mașinilor premium, este inclus acum pe piața mașinilor cu prețuri mici și medii”, a declarat Dinesh Paliwal, director general al Harman International, producătorul așa-numitelor sisteme „infotainment”.
Paliwal a arătat că are loc o schimbare de stil pentru oameni, care nu mai vor să se deconecteze de la dispozitivele smart doar pentru că se află în mașină.
Automobilele din clasa mini, cu prețuri cuprinse între 9.500-11.500 de euro, sunt populare în rândul persoanelor care cumpără pentru prima oară o mașină, în condițiile în care Europa iese dintr-o criză prelungită.
Compania de cercetare a pieței IHS Automotive anticipează că vânzările de automobile din clasa mini vor crește cu 11% în perioada 2013-2017. Analiștii consideră însă că pentru a reuși acest lucru producătorii trebuie să îndeplinească așteptările tot mai mari ale tinerilor, care vor să aibă acces la informații și divertisment, prn intermediul smartphone-urilor.