Povestea lui André Citroën, industriașul care a pus bazele unui imperiu auto
Numele Citroen provine de la „Limoenman”, care în limba olandeză înseamnă „omul cu lămâi mici”, apoi a fost schimbat în Citron (lămâie), apoi când familia s-a mutat la Paris, în 1873, numele a suferit o nouă transformare: Citron a devenit Citroën.
André Citroën a fost fascinat de romanele lui Jules Verne, iar construcția turnului Eiffel l-a făcut să își dorească să devină inginer. André a absolvit Ecole Polytechnique în 1898, apoi a lucrat ca inginer și designer industrial. După absolvire a vizitat Polonia, locul de naștere al mamei sale, care murise recent.
În acea călătorie, André Citroën a descoperit un procedeu de tăiere a angrenajelor în formă de „V”, a intuit mai multe posibilități de utilizare a procedeului și a cumpărat brevetul, potrivit Business Magazin.
În 1908, a fost angajat la automobilele Mors și a reușit să crească producția companiei de la 125 de automobile pe an la 1.200. La vârsta de 24 de ani, a pus bazele primei sale companii La Société des Engrenages Citroën (compania de angrenaje), pe care o transformă după Primul Război Mondial într-o companie de produs automobile. Prima mașină Citroën a ieșit de pe linia de asamblare în 1919. De-a lungul anilor construiește mai multe fabrici în Franța, iar în 1932, Citroën a devenit al patrulea producător de automobile din lume ca mărime.
Pe lângă faptul că a adus producția în masă a autovehiculelor în Europa, Citroën a creat o rețea de sedii unde oferea servicii postvânzare, dar a și implementat mai multe semne de circulație în infrastructura franceză.
Costurile pentru dezvoltarea automobilului Traction Avant, care, ironic, va crește vânzările companiei, a dus la falimentul Citroën în 1934. Compania a fost preluată de creditorul principal, Michelin, apoi reorganizată în 1935.
Conform Business Magazin, André Citroën a rămas în istorie datorită faptului că a adus metodele de reducere a costurilor și timpului de producție în industria europeană de automobile.
Mașina introdusă în 1919 a devenit versiunea europeană a modelului Ford T, făcând automobilul accesibil omului obișnuit. Un alt model de succes al companiei îl reprezintă TA 7, aceasta fiind prima mașină populară cu tracțiune față.
André Citroën a suferit de cancer la stomac și a murit în 1935.