Președintele VW face anunțul care provoacă îngrijorare
Producătorul auto german trebuie să prezinte până miercuri un plan pentru eliminarea softului care reduce emisiile poluante ale motoarelor diesel în timpul testelor de laborator.
Poetsch a spus săptămâna trecută directorilor grupului că este sigur că grupul poate depăși criza dacă va face suficiente eforturi, potrivit publicației germane Welt am Sonntag.
Între timp, responsabilii cu finanțele VW evaluează efectul scandalului și analizează posibile opțiuni avute la dispoziție, dacă impactul financiar asupra rezervelor de numerar de 25 de miliarde de euro ale grupului va depăși așteptările, au declarat persoane apropiate situației.
Volkswagen riscă înregistrarea unor costuri, amenzi și despăgubiri uriașe, după ce autoritățile de mediu din SUA au acuzat grupul, pe 18 septembrie, că a instalat intenționat un software care reduce noxele automobilelor diesel doar în timpul testelor.
Grupul a confirmat că softul ilegal este instalat pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial și a anunțat că va lansa o campanie de rechemări pentru eliminarea acestuia.
Dezvăluirile au dus la scăderea capitalizării de piață a VW cu circa 40%, la demisia directorului general Martin Winterkorn și la acuzații penale în SUA și Europa.
Departamentul financiar al grupului VW concepe un plan care să țină cont de cele mai negative scenarii, inclusiv probleme financiare provocate de retrogradarea ratingului sau amenzi neașteptat de mari, potrivit surselor.
Volkswagen ar putea amâna totodată unele dintre emisiunile de obligațiuni pe termen scurt. Grupul a anunțat că nu va suspenda programele de finanțare prin emisiuni de obligațiuni, dar că trebuie să le adapteze la condițiile actuale. VW a precizat că nu anticipează riscuri pentru operațiunile financiare.
Analiza internă a profilului de lichidități, în diverse scenarii, este o procedură standard pentru companii în perioadele dificile, dar în cazul VW scoate în evidență incertitudinile cu care se confruntă grupul.
Oficiali ai companiei și numeroși bancheri consideră că nivelul actual al lichidităților VW este suficient pentru a evita un deficit.
Volkswagen deține în prezent lichidități de 21,5 miliarde de euro, iar suma va ajunge în curând la 25 de miliarde de euro datorită vânzării recente a unor participații la divizia financiară LeasePlan și la compania japoneză Suzuki.
Unii analiști, cum sunt cei ai Credit Suisse, au avertizat însă că suma ar fi insuficientă.
Ca măsură preventiuvă, divizia de finanțare a VW, VW Financial Services, a blocat angajările, până la sfârșitul acestui an. Fabrici ale VW din Germania și Mexic au redus totodată schimburile de lucru, ca reacție la aceste evoluții.