Probleme grave pentru mașinile Tesla: ce au putut face chinezii cu un simplu laptop

Publicat: 21 09. 2016, 21:08

This browser does not support the video element.

Cercetătorii chinezi au trecut de sistemul de securitate al automobilului electric Tesla S și au putut controlat de la distanță sistemul de frânare, închiderea ușilor și a portbagajului, oglinzile laterale și multe altele, conform pcworld.com. 

Tesla Motors se bucură de aprecieri în întreaga lume în privința măsurilor de securitate cibernetică, dar asta nu înseamnă cu software-ul automobilelor nu prezintă erori de securitate. Cercetătorii de la compania chineză Tencent au descoperit o serie de de vulnerabilități care, combinate, permit cuiva să preia de la distanță controlul mașinii Tesla Model S și să aibă acces la disply-ul central, la sistemul de închidere al ușilor și chiar la sistemul de frânare. Cercetătorii au putut accesa sistemul CAN, care permite computereor de la bordul mașinii să comunice între ele. „După câte știm, acesta este primul caz de acces controlat care a compromis CAN și a permis controlul mașinilor Tesla de la distanță”, au scris cercetătorii de la Tencent”s Keen Security Lab într-o postare pe blog, luni. Postarea este acompaniată de o demonstrație video în care cercetătorii arată ce pot obține prin preluarea controlului mașinii.

În timp ce mașina era parcată, cercetătorii au folosit un laptop pentru a deschide trapa, au activat luminile, au repoziționat scaunul șoferului, au preluat controlul display-ului central și au deblocat ușa. În a doua demonstrație au fost deschise apărătoarele de vânt în timp ce mașina era condusă la viteză mică într-o parcare și au deschis portbagajul. Dacă aceste lucruri pot distrage șoferul, cel mai periculos este reprezentat de intervenția în sistemul de frânare.

Cercetătorii au raportat companiei vulnerabilitățile descoperite iar Tesla lucrează la eliminarea acestora. Căutarea erorilor în sistemele de software ale mașinilor este subiectul momentului pentru cercetătorii preocupați de securitate, autoritățile de reglementare și producătorii auto.