Producătorii auto sunt disperați: „Această tehnologie nu trebuie să ajungă pe mâinile celor de la Uber sau Apple”
Daimler, BMW și Audi vor să cumpere Nokia HERE, dar riscă să nu aibă suficienți bani, comparativ cu Uber și Apple.
Aceștia ar putea oferi în jur de 785 milioane dolari fiecare, destul de puțin față de sumele cu care ar putea veni companii tehnologice precum Apple și serviciul de ridesharing Uber.
Câțiva bancheri speră să participe la construirea unui consorțiu care să nu fie dominat de o anumită companie.
Serviciul prin care oricine poate deveni taximetrist de ocazie, Uber, a înaintat o ofertă de 3 miliarde dolari pentru Nokia HERE. La un asemenea nivel, Nokia ar putea să-și păstreze o participație în business-ul de 8,1 miliarde dolari, pe care l-a cumpărat în 2007 și care acum ar valora peste 2 miliarde de dolari.
Cartografierea la rezoluție înaltă reprezintă o condiție esențială în fabricarea autoturismelor autonome, conectate la anumite servicii auto – o piață de 50 miliarde dolari, potrivit analiștilor de la Exane BNP Paribas.
Hărțile de calitate ale Nokia HERE au atras atenția investitorilor și ar putea permite producătorilor auto să ofere servicii premium, pe care Google nu le poate furniza.
De exemplu, dacă hărțile ar putea fi corelate cu semnalul rețelei telefonului mobil, astfel încât să le permită părinților să știe exact pe ce parte a drumului îi așteaptă copii, atunci când trebuie să-i ia de la școală.
„Analizăm îndeaproape situația. Hărțile HD reprezintă o condiție pentru mașinile autonome”, a declarat directorul financiar al Daimler, Bodo Uebber.
În timp ce HERE s-a îndepărtat cumva de operațiunile-cheie ale Nokia, pe măsură ce gigantul încearcă să definitiveze achiziția rivalului telecom Alcatel-Lucent, compania finlandeză ar putea păstra o participație în divizie.
Nokia a angajat consilieri de la Evercore pentru a găsi un posibil cumpărător pentru HERE și a solicitat o a două rundă orientativă de preluare a ofertelor. Companiile auto au anunțat că „nu își permit” ca HERE să ajungă pe mâinile unei aplicații de taxi precum Uber sau în posesia celor de la Apple. Acestea sunt cliente vechi ale HERE, încă din 2007 și vor să știe pe mâna cui va ajunge aplicația de hărți.
Bancherii spun însă că aplicația HERE ar fi o achiziție „naturală” pentru Apple, care a rămas în urmă pe piața serviciilor de hărți, chiar dacă jucătorul tehnologic din California nu s-a arătat, deocamdată, interesat de aplicație. Cu o capitalizare de 721 miliarde dolari, gigantul tehnologic Apple valorează mai mult decât Daimler, Volkswagen, Renault, Peugeot, Fiat Chrysler, Ford și General Motors la un loc.