Rețeaua de retail a Apple, care a contribuit alături de calitatea produselor la succesul producătorului iPhone și iPad, a devenit sursă de inspirație și pentru alte companii, ultima care a adoptat un concept al Apple Store fiind BMW.
Producătorul german de mașini de lux a derulat teste la dealeri din Marea Britanie, iar acum introduce propria versiune a Apple „Genius Bar” în Europa, potivit portalului AdvertisingAge, preluat de Wall Street Journal.
Angajați ai „BMW Genius Everywhere”, echipați cu iPad-uri și pregătiți special pentru a asista posibilii clienți, vor furniza informații despre vehicule și pachete de opțiuni, dar nu vor vinde mașini.
Specialiștii care vor consilia clienții vor purta tricouri albe pe care va scrie „BMW Genius”. Aceștia vor primi salariu și nu comision din vânzări.
Programul merge cel mai bine atunci când mașinile sunt comandate în funcție de preferințele clientului, a declarat Ian Robertson, membru în board-ul BMW pentru vânzări și marketing.
Inițial, dealerii europeni au fost îngrijorați de ceea ce au considerat a fi un cost suplimentar.
„Când înțeleg programul și văd ce rezultate sunt posibile, este doar un cost minor. Multe companii spun: «Nu voi avea doar unul, voi avea trei», pentru că înțeleg ce rezultate pot înregistra și văd cum crește rata de satisfacție a clienților”, a spus el.
Un program pilot pentru „BMW Genius Everywhere” va fi lansat și în SUA în acest an, urmând să fie introdus pentru întreaga rețea de dealeri anul următor.