Prima pagină » Auto » Profit de două ori mai mare pentru una dintre cei mai mari companii auto

Profit de două ori mai mare pentru una dintre cei mai mari companii auto

Profit de două ori mai mare pentru una dintre cei mai mari companii auto
Profitul net al Ford Motor a crescut de peste două ori în trimestrul al treilea, la 1,9 miliarde de dolari, față de aceeași perioadă a anului trecut, susținut de rezultatele solide înregistrate pe piața americană, care au compensat problemele de pe piețele emergente, transmite MarketWatch.

Divizia nord-americană a Ford, care beneficiază de prețurile mari și cererea pentru camionete, a obținut un profit operațional record de 2,7 miliarde de dolari, față de 1,4 miliarde de dolari în intervalul similar al anului 2014.

Compania a raportat o marjă operațională pentru regiune de 11,3%, ușor sub cea de 11,8% realizată de General Motors, dar un nivel record pentru Ford.

În Europa, pierderile Ford au scăzut la 182 milioane de dolari în trimestrul al treilea, de la 439 milioane de dolari cu un an în urmă.

Profitul operațional al Ford în regiunea Asia Pacific a scăzut de la 44 milioane de dolari în urmă cu un an la 20 de milioane de dolari. În America de Sud, pierderile s-au menținut la 163 de milioane de dolari.

Veniturile Ford au urcat cu 9% în trimestrul trei, la 38,1 miliarde de dolari, vânzările mari din SUA și Europa compensând scăderea cererii în China.

Directorul financiar al Ford, Bob Shanks, a avertizat că profitul grupului din trimestru patru ar putea fi afectat de costurile mari de natură sezonieră și de posibile cheltuieli legate de un nou acord cu sindicatul.

Ford a raportat rezultatele într-o perioadă în care producătorii auto din Detroit negociază noi acorduri de patru ani cu sindicatul United Auto Workers.

Vânzările auto din Statele Unite se află la cel mai ridicat nivel din ultimii peste 10 ani, iar angajații au cerut creșterea salariilor și schimbări în structura compensațiilor stabilite în perioada în care Ford, General Motors și Chrysler, în prezent parte a grupului Fiat Chrysler Automobiles, aveau probleme pe piața americană.

Citește și