Profitul BMW a crescut la 4,5 miliarde euro în primele nouă luni
În perioada corespunzătoare a anului trecut, producătorul german de automobile de lux a înregistrat un profit net de 4,03 miliarde de euro și venituri totale în valoare de 55,8 miliarde de euro.
Grupul BMW, care include mărcile BMW, Mini și Rolls Royce, a înregistrat vânzări în creștere cu 6,5%, la 1,53 milioane de unități, în primele nouă luni ale acestui an, de la 1,43 milioane unități în perioada ianuarie-septembrie din 2013.
Vânzările sub marcă BMW au urcat cu 9,1%, la 1,32 milioane de unități în primele nouă luni din acest an, față de 1,21 milioane de unități în intervalul corespunzător din 2013.
Profitul înainte de dobânzi și taxe (EBIT) a consemnat un avans important, de 15,2%, în perioada analizată, la 6,95 miliarde de euro, comparativ cu primele nouă luni ale anului trecut, când profitul EBIT s-a ridicat la 6,03 miliarde de euro.
Și la nivelul trimestrului al treilea, grupul german a consemnat venituri în creștere cu 4,5%, la 19,6 miliarde de euro, comparativ cu același interval din 2013. De asemenea, profitul înainte de taxe și dobânzi a crescut cu 17,1%, la 2,26 miliarde de euro, depășind estimările analiștilor intervievați de Bloomberg.
În schimb, profitul net a scăzut cu 1,2% în trimestrul al treilea, la 1,31 miliarde de euro, față de 1,33 miliarde de euro în perioada corespunzătoare de anul trecut.
Vânzările mărcii BMW au urcat cu 6,9%, la 433.145 de unități în trimestru al treilea, compania menținându-se astfel pe prima poziție la nivel global în topul producătorilor de automobile de lux, urmată de Audi, parte a grupului Volkswagen, și Mercedes-Benz, controlată de grupul Daimler.
Grupul BMW estimează o creștere importantă a profitului înainte de taxe pentru acest an, precum și un avans al vânzărilor diviziei de autoturisme, datorită lansării unor noi modele și a condițiilor favorabile de pe piețele din America de Nord și China.
BMW este liderul pieței auto premium, anul trecut vânzând 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu. Audi a ocupat locul al doilea pe piața auto de lux, cu 1,58 de milioane de unități comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vândute.