BMW a raportat un profit de 2,27 miliarde euro pentru trimestrul al doilea, în scădere cu 19%, însă peste estimările analiștilor, datorită vânzărilor mai ridicate ale unor modele de autoturisme, în special în China și Statele Unite.
Profitul înainte de dobânzi și taxe a scăzut cu 19%, la 2,27 miliarde euro, de la 2,8 miliarde euro în perioada corespunzătoare a anului trecut, se arată într-un comunicat transmis miercuri de grupul german, cel mai mare producător de autoturisme premium.
Media estimărilor analiștilor contactați anterior de Bloomberg indica un câștig de 2,16 miliarde euro.
Vânzările companiei au crescut în perioada analizată cu 7,3%, la 19,2 miliarde euro.
Producătorii germani de mașini de lux – BMW, Audi (Volkswagen) și Mercedes (Daimler) – au reușit să amortizeze impactul declinului puternic al pieței auto europene datorită prezenței solide pe piețe precum China și Statele Unite, unde cererea pentru astfel de autoturisme este în creștere.
Rezultatele BMW au fost sprijinite în principal de creșterea cu 38% a vânzărilor SUV-ului X3, respectiv cu 21% a compactei Seria 1.
Grupul german deține mărcile BMW, Mini și Rolls Royce.