Taxa ar putea fi stabilită în funcție de rezultatele Inspecției Tehnice Periodice (ITP) și s-ar adăuga celei de înmatriculare și impozitului auto. Timbrul de mediu, taxa de mediu sau de poluare introduse de Guvern începând din 2007 încoace nu au oprit intrarea de mașini second hand în România.
„Ar trebui ceva mai mult față de acest timbru. Îl plătesc o dată și după aceea pot să merg cu mașina pentru zece ani. Ar trebui ca mașinile mai poluante să plătească mai mult”, spune Bogdan Belciu, partener într-o companie de consultanță, citat de digi24.ro.
Începând cu anul 2008 numărul mașinilor aflate în circulație pe străzile din România, a crescut cu peste 21%, adică s-a apropiat de cinci milioane. Din păcate, peste 57% dintre acestea sunt mai vechi de zece ani. Vârsta medie a mașinilor din România a crescut de la mai puțin de opt ani în 2008 la aproape 13 ani în prezent.
Importatorii de mașini second-hand sunt însă revoltați. „Dacă vrem să încurajăm producția internă, adică producția de mașini autohtonă, introducem un mecanism coerent cum se practică în toate țările: plătești o taxă relativ simbolică un an, doi, trei, iar din al treilea an această taxă începe să se mărească, astfel încât tu să fii stimulat să vinzi mașina și să iei o mașină nouă”, spune Florea Pârvu, director târg de mașini second-hand.