Ratingul pentru datoriile pe termen scurt a fost redus de asemenea cu o treaptă, de la nivelul Prime 1 la Prime 2, se arată într-un comunicat al agenției de evaluare financiară.
„Retrogradarea reflectă riscurile sporite pentru reputația și profitul Volkswagen legate de noile nereguli dezvăluite de grup în cazul emisiilor de dioxid de carbon și nivelul consumului de carburant ale unor modele, precum și noile acuzații aduse de Agenția de Protecția Mediului din SUA referitoare la instalarea de dispozitive ilegale pe unele modele Audi, Porsche și Volkswagen”, a declarat Yasmina Serghini, analist la Moody”s.
Volkswagen a recunoscut marți seară că există nereguli legate de emisii și consum în cazul a 800.000 de automobile ale grupului comercializate în Europa, inclusiv unele pe benzină.
Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a declarat miercuri că toate vehiculele grupului Volkswagen , indiferent dacă sunt alimentate cu benzină sau motorină, trebuie testate pentru consumul de carburant și emisiile de dioxid de carbon și oxid de nitrogen.
Analiștii consideră că extinderea scandalului poate afecta consumatorii care până acum nu au luat în serios manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel, ceea ce poate avea impact real asupra vânzărilor.
Producătorul auto german a anunțat că emisiile de dioxid de carbon generate de 800.000 de automobile ale grupului au fost subestimate și a suplimentat cu 2 miliarde de euro costurile estimate ale scandalului.
Volkswagen a dezvăluit în septembrie că 11 milioane de automobile din întreaga lume au instalate softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor.
Scandalul declanșat pe 18 septembrie nu a avut un impact semnificativ asupra vânzărilor grupului, chiar dacă Volkswagen a fost singurul producător auto german care a raportat un declin al înmatriculărilor auto în Germania, în octombrie.
Agenția americană pentru Protecția Mediului a anunțat luni extinderea investigației în cazul grupului auto Volkswagen, acuzat că a folosit dispozitive de manipulare a emisiilor și la motoare diesel mai puternice, ale unor modele SUV Audi și Porsche. Suspiciunile se referă la motoare diesel cu capacitatea de peste 2.000 de centrimetri cubi instalate pe circa 10.000 de vehicule Porsche, Audi și alte mărci ale grupului VW vândute în Statele Unite începând cu anul 2014. Este vorba de modelul Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, și Q5 2016.
Volkswagen a respins noile acuzații ale autorităților americane.
În trimestrul al treilea, VW a alocat 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costului rechemării în service a 11 milioane de vehicule la nivel mondial, pentru eliminarea softurilor ilegale.