Renault a descoperit rețeta succesului în India
Renault a găsit rețeta ideală pentru clasa de mijloc din India prin modelul Duster, suficient de mare, sigur și ieftin pentru a propulsa vânzările grupului francez, care se apropie de concurentul Volkswagen pe a treia mare piață auto din Asia, transmite Bloomberg.
Renault a vândut aproape 24.000 de automobile Duster de la lansarea SUV-ului compact pe piața indiană, în luna iulie a anului trecut, în timp ce restul modelelor companiei franceze au înregistrat livrări de mai puțin de 4.000 de unități în primele nouă luni ale anului financiar care se va încheia în martie.
Creșterea cererii pentru SUV-uri în India, aspectul de hatchback „musculos” al Duster și prețul încadrat în posibilitățile unei clase de mijloc în ascensiune, însă foarte atentă la cheltuieli, au ajutat Renault să se apropie de Volkswagen pe una dintre piețele cu cel mai ridicat potențial de creștere din lume.
În noiembrie, Renault estima că India va deveni în acest an una dintre primele 10 piețe ale grupului după vânzări, compensând pentru scăderile din Europa.
„Dusterul a creat o nișă pentru Renault. Segmentul SUV era în creștere, iar Volkswagen nu are nu model concurent”, comentează pentru Bloomberg directorul IHS Automotive pentru India, Deepesh Rathore.
SUV-ul Touraeg al Volkswagen pornește de la 5,85 milioane rupii, echivalentul a 110.000 de dolari, de 64 de ori venitul mediu pe familie în India sau de 7 ori prețul unui Duster. Din cauza prețului ridicat, Volkswagen a vândut numai 45 de modele Touareg în India în perioada aprilie-decembrie.
Vânzările de SUV-uri din India au crescut cu 59% în primele nouă luni ale anului financiar, potrivit datelor Societății Producătorilor Indieni de Automobile. Vânzările totale de autoturisme, excluzând SUV-urile și autoutilitare, au scăzut cu 0,3% în aceeași perioadă.
Datele Organizației Mondiale a Sănătății arată că aproape unu din 10 accidente rutiere mortale au loc în India, cea mai periculoasă țară pentru călătorii cu mașina.
„Cei care cumpără SUV-uri consideră că aceste automobile le oferă un grad mai ridicat de protecție pe drumurile proaste”, afirmă Rathore, analistul IHS Automotive.
Renault, care a intrat pe piață în anul 2011, a vândut 32.594 de automobile în India în perioada aprilie-decembrie a anului tercut, în timp ce livrările Volkswagen au scăzut cu 20%, la 46.229 unități, cererea pentru modelele Polo, Vento și Jetta fiind slabă pe fondul dobânzilor ridicate la împrumuturi și încetinirii economiei.
Succesul înregistrat de Duster și cererea ridicată pentru SUV-uri au determinat un val de lansări pe acest segment în India.
Ford va lansa în acest an pe piața indiană SUV-ul compact EcoSport, iar Maruti Suzuki India, cel mai mare producător auto din țară, ar putea prezenta anul viitor un model propriu. Fiat a anunțat în decembrie că vrea să lanseze pe piața indiană marca americană Jeep.
Constructorul local Mahindra a lansat în septembrie 2011 modelul XUV500, pentru care lista de așteptare este de trei luni, potrivit reprezentanților companiei. Mahindra a anunțat în ianuarie creșterea capacității de producție pentru XUV500 și SUV-ul compact Quanto, pentru a face față cererii.
Contactați de Bloomberg, reprezentanții Renault nu au răspuns întrebărilor privind perioada de așteptare pentru Duster.
Volkswagen și divizia Skoda s-au concentrat în India în pricnipal pe modele hatchback și sedan compact.
Dusterul este cel mai bine vândut model Renault și în Rusia, unde grupul francez este lider de piață. Renault a vândut anul trecut aproape 190.000 de automobile în Rusia.