Gigantul auto francez Renault, care deține și brandul Dacia, va dezvolta vehicule comerciale ușoare care vor funcționa cu hidrogen (LCV), alături de compania Plug Power.
Cele două companii au semnat un memorandum pentru a lansa o nouă entitate, cu sediul în Franța, până în vară, vizând o cotă de peste 30% din piața vehiculelor LCV alimentate cu PILE DE COMBUSTIE în Europa, transmite Reuters, citat de g4media.ro și news.ro.
Acțiunile Plug Power au crescut cu 16% după anunțul colaborării cu francezii, până la maximul de 62,65 dolari pe unitate!
La sfârșitul anului 2019, acțiunile Plug Power valorau doar 3 dolari pe unitate.
Și acțiunile Renault au crescut cu puțin peste 2%.
Renault și Plug Power vor pune bazele unui centru de producție în Franța, pentru integrarea în platformele LCV.
Centrul va furniza, totodată, sisteme de alimentare cu hidrogen. Plug Power are o valoare de piață de peste 30 miliarde de dolari și a produs peste 40.000 de sisteme de pile de combustie pentru vehicule „verzi”, mai mult decât oricare altă companiei din lume. Este cel mai mare cumpărător de hidrogen lichid de pe piață.
La rândul său, Renault are o valoare de piață de peste 10 miliarde de dolari și a vândut aproape 3,9 milioane vehicule în 134 de state în 2019. Renault are 40 de fabrici și peste 180.000 de angajați.
Compania Renault ar putea dispărea dacă nu va primi curând ajutor pentru a face față crizei coronavirusului, a declarat anul trecut ministrul francez al Finanțelor, Bruno Le Maire, adăugând că producătorul auto trebuie să se adapteze situației, anunță Reuters.
Le Maire a declarat pentru postul de radio Europa 1 că uzina franceză Renault din Flins nu trebuie să se închidă și că firma ar trebui să păstreze cât mai multe locuri de muncă în Franța, dar ar trebui să rămână, de asemenea, competitivă.
„Da, Renault ar putea dispărea”, a spus Le Maire.