Renault, anchetată în Franța. Compania este acuzată de „înșelătorie”
Procurorii francezi cercetează compania Renault, sub suspiciunea că ar fi încălcat legea în ceea ce privește emisiile de carbon ale motoarelor diesel, a declarat o sursă din cadrul Parchetului din Paris pentru Reuters. Informațiile au determinat o scădere a acțiunilor la bursă a gigantului auto.
Sursele citate de Reuters au declarat că trei judecători analizează situația în acest moment, urmând să decidă dacă va fi sau nu cazul deschiderii unei acțiuni în instanță. „Cercetează implicațiile acțiunilor Renault asupra sănătății publice”, au mai precizat sursele citate.
Renault susține că a respectat toate legile referitoare la emisiile de eșapament și a mai transmis și că vehiculele produse de companie nu au astfel de softuri care să le permită să ocolească în vreun fel legea. Deschiderea acestei cercetări judiciare vine la două luni după ce guvernul a transmis procurorilor descoperirile făcute în urma unei investigații ale agenției anti-fraudă.
„Grupul Renault a luat notă, fără a putea, totuși, în acest stadiu să obțină o confirmare oficială privind deschiderea unei proceduri judiciare pentru ‘înșelătorie privind calitățile substanțiale și controalele efectuate în aceste circumstanțe, fapte care au avut drept consecință un produs finit care să pună în pericol sănătatea omului sau a animalului'”, a transmis gigantul auto printr-un comunicat de presă postat pe site-ul companiei.
Renault a ținut să precizeze că firma respectă legislația franceză și europeană în materie, dar și că vehiculele pe care le produce au fost întotdeauna omologate în conformitate cu reglementările în vigoare. Compania a precizat și că în luna martie a anului trecut a prezentat în fața Colegiului Comisiei tehnice independente un plan complet de reducere a emisiilor oxidului de azot pentru automobilele pe care le produce, care a fost catalogat drept transparent, satisfăcător și credibil.
Îngrijorările referitoare la emisiile motoarelor diesel vor avea un impact asupra acțiunilor la bursă ale companiilor auto pe termen scurt și vor determina scăderea prețului de tranzacționare, a declarat Terry Torrison, directorul executiv al McLaren Securities, citat de Reuters.
„Segmentul auto a avut o evoluție pozitivă anul trecut, dar în acest moment este un sector cu privire la care am pronosticuri negative. Autoritățile tuturor țărilor par să fie mult mai sceptice în ceea ce privește emisiile motoarelor diesel. Această poveste nu va dispărea prea curând”, a spus Torrison.
Noua controversă vine în urma scandalului Volkswagen, care a izbucnit în septembrie 2015 și a luat proporții mondiale.
În această săptămână, Volkswagen a încuviințat plata a 4,3 miliarde de dolari, într-o înțelegere cu autoritățile americane, iar agenția de Protecție a Mediului din SUA a acuzat joi grupul Fiat Chrysler că a utilizat softuri special fabricae pentru a ascunde emsiile poluante ale motoarelor diesel.
Directorul executiv al companiei, Sergio Marchionne, a respins aceste acuzații, arătând că nu există niciun fel de încălcare a legii și că multinaționala nu a încercat niciodată să construiască astfel de programe pentru a măslui testele privind emisiile.