Modelul Kwid a atras deja interesul din partea unor potențiali parteneri din Iran, a declarat Gerard Detourbet, vicepreședintele alianței Renault-Nissan care a dezvoltat arhitectura noului vehicul low-cost.
„Acest tip de mașină s-ar putea potrivi cu piața iraniană. Am prezentat deja mașina oamenilor și sunt interesați, dar între interest și decizie este o diferență”, a spus Detourbet.
Producători precum Volkswagen, PSA/Peugeot Citroen și Renault concurează să își reconstruiască afacerile în Iran, după acordul nuclear între autoritățile de la Teheran și puternile occidentale în urma căruia sancțiunile economice vor fi ridicate.
Constructorii Renault și PSA/Peugeot Citroen recunosc faptul să trebuie să își înnoiască ofertele pentru a-și proteja pozițiile superioare pe piață deținute înainte de înnăsprirea sancțiunilor, în 2011.
Renault, ale cărui vânzări de automobile Logan din prima generație au scăzut pe piața iraniană, a prezentat în luna mai, în India, modelul Kwid, bazat pe platforma CMF-A a alianței Renault-Nissan.
Alianța intenționează să ajungă la vânzări anuale de peste 1 milion de automobile pe an, bazate pe noua arhitectură.
Detourbet a precizat că Renault nu a luat o decizie privind noile modele destinate pieței iraniene sau unde vor fi asamblate, adăugând că planurile vor dura mai mult de o lună sau două.