Renault mizează pe noile versiuni ale Logan și Sandero pentru continuarea creșterii vânzărilor de vehicule low-cost, care reprezintă peste 36% din total, dar avertizează că ar putea să nu atingă obiectivul unor livrări de un milion de unități în acest an, informează Mediafax, citând Les Echos.
„Vânzările din acest an ar putea fi în jurul a 950.000 de vehicule, poate 1,02 milioane”, a declarat Arnaud Deboeuf, directorul programului low-cost care include modelele Logan, Sandero, Duster și Lodgy.
Creșterea vânzărilor acestei game este limitată de doi factori, pe de o parte situația iraniană, respectiv înăsprirea sancțiunilor internaționale care afectează producția grupului, și pe de altă parte, scăderea pieței europene, unde au loc 17,8% din vânzările gamei.
În 2011, au fost vândute 813.000 de vehicule din programul Entry, sub marca Dacia sau Renault, iar creșterea a fost de peste 10%.
La sfârșitul lunii septembrie, vânzările de vehicule low-cost ale grupului au atins 701.000 de unități și au confirmat statutul gamei de „vârf de lance” al Renault, reprezentând 36,4% din vânzările din primele nouă luni și marje de peste 6%.
În cazul modelului 4X4 Duster, marja operațională este de 12%-13%.
Pentru 2013, Renault va miza pe continuarea internaționalizării gamei low-cost și pe succesul Duster, care ar putea fi în acest an cel mai bine vândut model din programul Entry.
Renault se bazează totodată pe noile modele Logan și Sandero.
Dacia a lansat marți noile versiuni Logan, Sandero și Sandero Stepway și pregătește încă trei noi modele, printre care un break și o camionetă.
Noul Logan este disponibil în România la prețuri care pleacă de la 6.690 euro (TVA inclusă). Sandero și Sandero Stepway pot fi comandate la prețuri pornind de la 6.990 euro, respectiv 10.800 euro, cu TVA inclusă.
Noul Logan este introdus la opt ani de la apariția primului model, care a devenit emblematic pentu Dacia, iar Sandero vine la patru ani de la lansarea modelului.