Vânzările Dacia au crescut anul trecut în Franța cu 11%, la 93.800 autovehicule, cu o cotă de peste 5% din piață, marca românească intrând în top 5 producători, a anunțat grupul Renault.
„Dacia a devenit marca numărul 5 pe piața autoturismelor și vehiculelor comerciale ușoare (LCV). Sandero este al treilea model din Franța, iar noul Duster, lansat în octombrie 2013, este un succes major”, se arată într-un comunicat al Renault privind vânzările de pe piața franceză în luna decembrie și în 2013.
Dacia a înregistrat cea mai mare creștere anul trecut pe piața franceză și s-a plasat pentru prima dată pe locul 5 pe piață pe ansamblul unui an întreg, fiind aproape de marca de pe locul al patrulea, notează Renault.
Pe segmentul autoturismelor, Dacia a înregistrat anul trecut vânzări de 89.844 unități în Franța, în urcare cu 11,2% față de 2012, iar cota de piață a mărcii a avansat de la 4,2% la 5%.
La nivel de grup, vânzările Renault au scăzut cu 0,7%, la 547.700 automobile și vehicule comerciale ușoare, în timp ce cota de piață a urcat cu 1,2 puncte, la 25,4%.
Piața auto franceză a scăzut cu 7,1% în primele 11 luni ale anului trecut, la 1,615 milioane automobile livrate, potrivit datelor prezentate în luna decembrie de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile.
Vânzările Dacia în Uniunea Europeană au urcat în perioada ianuarie-noiembrie cu 21,1%, cea mai bună creștere în topul mărcilor, la 260.500 mașini.