Rusia a reprezentat anul trecut 8% din totalul vânzărilor Renault, excluzând brandurile rusești, cel mai ridicat procentaj în rândul companiilor auto străine, potrivit Bloomberg.
Pe poziția a doua se află compania sud-coreeană KIA, cu 7,2% din vânzări pe piața din Rusia, iar locul al treilea este ocupat de Hyundai, cu 3,8%.
Președintele rus, Vladimir Putin, este acuzat de UE și SUA că a susținut, inclusiv prin trimiterea de trupe, secesiunea regiunii ucrainene Crimeea și alipirea ulterioară la Rusia.
Economia Rusiei, deja fragilă, ar putea intra în recesiune odată cu retragerea capitalurilor străine, a avertizat firma de cercetare Capital Economics. Declinul ar putea fi și mai puternic dacă Uniunea Europeană și SUA adoptă sancțiuni mai dure pe lângă restricțiile la călătorie și înghețarea de active în cazul unui număr restrâns de oficiali ruși și ucraineni.
„Rusia ar putea deveni o problemă. În privința expunerii directe, Renault are probabil cea mai mare dependență, iar piața rusească este foarte profitabilă pentru ei. Ar avea un impact semnificativ asupra câștigului”, a declarat Sascha Gommel, analist la Commerzbank.
Piața auto din Rusia a scăzut cu 4% în primele două luni ale anului, după ce anul trecut a consemnat o contracție de 5,5%, la 2,78 milioane de unități. Între 2010-2012, vânzările auto din Rusia au înregistrat o creștere medie anuală de 27%.
Pe cea mai mare piață auto din Europa, Germania, vânzările s-au situat anul trecut la 2,95 milioane de mașini. Rusia are o populație de 142 milioane de locuitori, iar Germania de 80 de milioane.
Capacitatea unor producători auto cu fabrici în Rusia, precum Renault, de a rezista unui embargou ar depinde de măsura în care componentele necesare sunt produse locale, situație în care ar evita diferențele de curs valutar și perturbările de aprovizionazre, a afirmat Kristina Church, analist la Barclays Bank.