Producția motorului de 1,6 litri pe benzină începe în această săptămână la fabrica AvtoVAZ din Togliatti și va fi extinsă în curând la un al doilea propulsor, a afirmat Ancelin într-un interviu acordat Reuters.
Alianța Renault-Nissan vrea să crească producția de piese din Rusia în pregătirea preluării participației majoritare a companiei ruse, care deține marca Lada.
Cu 30% cotă de piață, Renault-Nissan încearcă să-și apere poziția în Rusia, principalul rival fiind Hyundai-Kia.
Vânzările auto din Rusia au scăzut cu 7% în acest an, pe fondul încetinirii creșterii economice ca urmare a scăderii veniturilor din petrol și gaze. Rubla a scăzut la minimul ultimilor patru ani.
Renault anticipează că piața rusă va crește anul viitor cu 3,5%, după o scădere de 6-7% în 2013, la 2,8 milioane de automobile livrate.
Potențialul de creștere al pieței ruse este solid, din moment ce mai mult de jumătate din mașinile aflate în circulație sunt vechi de cel puțin 10 ani. Ancelin anticipează că piața rusă o va depăși pe cea germană ca volum în rumătorii doi ani.
Renault deține 43,4% din acțiunile Nissan și a preluat în 2008 25% din AvtoVAZ, pentru 1 miliard de dolari. Alianța Renault-Nissan va acumula anul viitor participația majoritară la AvtoVAZ, conform unui acord semnat anul trecut.
Directorul general al Renault și Nissan, Carlos Ghosn, a preluat în iunie funcția de președinte al AvtoVAZ și l-a recrutat pe fostul director de aprovizionare al General Motors, Bo Andersson, care va deveni CEO al companiei ruse la finalul acestui an.
Noul motor de 1,6 litri produs în Rusia va echipa mai multe modele, printre care Logan, Duster, Sandero, Nissan Almera și Lada Largus.
Investiția Renault-Nissan în producția de motoare pe piața rusă a început în 2011, iar cele două companii au devenit astfel primii producători auto străini care asamblează sisteme de transmisie în Rusia. Ford și Volkswagen au planuri similare, dar sunt cu aproximativ doi ani în urmă.
Reglementările din Rusia încurajează puternic producătorii auto să asambleze componente pe plan local. Companiile care cumpără cel puțin 60% din piese de la furnizori din Rusia sunt scutiți de la accizele de import pentru restul componentelor necesare pentru aprovizionare.
Modelele Renault asamblate în Rusia sunt produse în proporție de 70% din piese achiziționate de la producători ruși, potrivit datelor companiei.