Renault țintește cotă de piață mai mare în Europa în acest an, inclusiv prin noile Logan și Sandero
Renault vrea să-și majoreze cota de piață în Europa în acest an prin lansarea mai multor modele, inclusiv noul Logan, și în urma aparițiilor de la finele anului trecut, Clio IV și noul Sandero, „cu o politică sustenabilă de prețuri”, potrivit raportului financiar prezentat joi de grupul francez, informează Mediafax.
Condițiile de piață din Europa rămân dificile și în acest an, Renault prognozând o contracție de cel puțin 3% a pieței auto, față de o creștere de 3% la nivel mondial, susținută de evoluțiile din China, America de Nord, India, Rusia și Brazilia.
Grupul francez, care deține Automobile Dacia, va continua dezvoltarea afacerilor pe piețele din afara Europei, dar țintește și creșterea cotei de piață pe continent.
„În Europa, grupul țintește creșterea cotei de piață prin lansări de noi produse (Captur, ZOE, Clio Estate și noul Logal) și prin lansările de la sfârșitul lui 2012 (Clio IV și noul Sandero), care își vor face simțit impactul în acest an, cu o politică sustenabilă de prețuri”, se arată în raportul Renault.
Renault a înregistrat anul trecut un profit net de 1,73 miliarde euro, față de 2,14 miliarde euro în anul anterior, în timp ce veniturile au coborât cu 3,2%, la 41,27 miliarde euro, pe fondul situației dificile de pe piața europeană.
Profitul Renault include un câștig de capital de 924 milioane euro înregistrat în urma vânzării acțiunilor la compania suedeză Volvo AB în luna decembrie, precizează compania într-un raport prezentat joi.
Renault a vândut anul trecut 2,55 milioane de autovehicule, în scădere cu 6,3%, înregistrând creșteri în toate regiunile cu excepția Europei.
Astfel, vânzările companiei în afara Europei au urcat la un nou record, de 1,3 milioane unități, în creștere cu 9,1%. Evoluția pozitivă din Rusia și Asia (+21,6%), regiunea Mării Negre și Africa (+4,4%), America Latină (+13,6%) și Asia-Pacific (+0,4%) nu au acoperit declinul de 18% înregistrat în Europa.
Dacia a fost singura marcă din grup care a înregistrat creștere anul trecut la nivel mondial. Vânzările sub brandul Renault au coborât cu 6%, la 2,124 milioane de unități, în timp ce Renault Samsung Motors a afișat o scădere de 44%, la 65.691 unități. Totuși, brandul Renault a înregistrat o creștere de 13,5% în afara Europei.
Marca Dacia a consemnat un avans de 4,8%, la 359.822 unități vândute la nivel mondial, față de 343.477 autovehicule în 2011, datorită extinderii gamei de modele în 2012 cu lansarea Lodgy și Dokker.
Luând în calcul toate mărcile grupului, modelul Sandero a înregistrat o creștere de 6,3% la nivel mondial, cu vânzări de 299.848 unități. Grupul francez a vândut de asemenea 297.724 de modele Duster, în urcare cu 65,4%, în timp ce Logan a consemnat o scădere de 7,9%, la 323.945 unități.
Modelul Lodgy a atras vânzări de 29.129 unități, iar Dokker 2.924 unități.
Modelul Clio a afișat o scădere de 10,6%, la 366.186 unități comercializate în 2012, iar vânzările Megane/Scenic au coborât cu 14,4%, la 404.178 unități.
Vânzările modelului Fluence au coborât cu 9,7%, la 137.425 unități, în timp ce Laguna a scăzut cu 41,1%, la 29.938.
Situația arată diferit în privința vânzărilor din Europa pe modele, Sandero fiind singurul automobil al grupului care a înregistrat creștere anul trecut, cu un plus de 4,8%.