Uzina din Palencia, care fabrică automobile Megane, va trece la un volum al producției de 280.000 de unități pe an, cu 40% mai mare decât nivelul actual, potrivit Renault Spania.
Fabricile de motoare și de cutii de viteză vor fabrica 1,4 milioane de unități pe an, datorită creșterii competitivității, în urma negocieriilor cu sindicatele pentru un nou pact social.
„Responsabilitatea angajaților Renault din țara noastră demonstrează că operațiunile din Spania vor continua să fie, alături de cele din Franța, unul dintre pilonii mărcii”, a declarat președintele Renault Spania, Jose Vicente de los Mozos.
Anunțul acestui plan a avut loc la opt zile după semnarea unui acord între conducere și sindicate, pentru perioada 2014-2016.
Conducerea Renault se află încă în negocieri cu sindicatele din Franța.
Potrivit Renault, pactul social convenit în Spania se concentrează pe costul forței de muncă, flexibilitate, locuri de muncă și avantaje sociale, domenii fundamentale pentru îmbunătățirea competitivității companiei.
În Franța, conducerea grupului speră să încheie un acord asemănător în ianuarie și a dat asigurări că în acest caz ar putea să se angajeze să nu închidă fabrici.
În Spania, Renault are circa 10.000 de angajați în patru uzine, două la Valladolid, una la Palencia și o alta la Sevilla.
„Într-o perioadă în care Spania și spaniolii au nevoie de vești economice bune, planul Renault este fără îndoială un motiv de bucurie”, a spus Rajoy într-un discurs la uzina Palencia, din nordul țării.
Spania, a patra mare economie din zona euro, se află în recesiune iar șomajul afectează 25% din populația activă.
Planul Renault, pe termen de 10 ani, va permite crearea a 1.300 de noi locuri de muncă, prin fabricarea a patru noi modele de automobile la Palencia și creșterea producției de motoare la Valladolid și de cutii de viteză la Sevilla, a precizat premierul.
El a arătat că sectorul auto reprezintă 10% din PIB-ul industriei, este cel mai mare exportator, cu o pondere de 22% în total, și reunește 250.000 de angajați.
Spania nu are un construcotr auto național, dar 10 producători auto operează 18 fabrici în țară și nouă din zece vehicule fabricate în aceste uzine sunt destinate exportului, domeniu pe care țara mizează pentru a compensa declinul consumului intern, a subliniat șeful guvernului.