Prima pagină » Auto » Renault va lansa un concurent pentru VW Passat, după ce Laguna și Latitude au dezamăgit

Renault va lansa un concurent pentru VW Passat, după ce Laguna și Latitude au dezamăgit

Renault va lansa un concurent pentru VW Passat, după ce Laguna și Latitude au dezamăgit
Renault va înlocui automobilele de dimensiuni medii Laguna și Latitude, care înregistrează vânzări dezamăgitoare, cu un automobil nou care va fi prezentat în vară pentru a concura mai eficient Volkswagen Passat și Peugeot 508, relatează Automotive News.

Noul automobil de dimensiuni medii va fi comercializat în versiunile sedan și station wagon, Renault urmând să renunțe la varianta coupe, a declarat Jerome Stoll, director în cadrul grupul francez.

Modelul va fi prezentat pe 6 iulie și va intra la vânzare în septembrie, potrivit informațiilor din presa franceză.

Reprezentanții Renault speră că noul model va fi mai competitiv pe piața europeană a vehiculelor de dimensiuni medii, datorită designului mai atrăgător, a unei noi platforme și a unor funcții îmbunătățite.

Renault nu a dezvăluit prea multe informații despre acest automobil, doar că se va baza pe noua arhitectură Common Module Family (CMF) a Nissan și că va fi un produs de calitate înaltă, cu un design „fluid și emoțional”.

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a declarat în februrie că folosirea platformei CMF va rezolva problema profitabilității slabe a actualelor modele.

Noua mașină va intra însă pe o nișă de piață în scădere, unde va fi concurată de noile versiuni ale VW Passat, Skoda Superb și Ford Mondeo.

Vânzările de automobile de dimensiuni medii din Europa au scăzut anul trecut cu 41%, la 542.511 unități. Laguna s-a aflat pe locul 10 pe această piață, cu un volum de 15.013 automobile, în scădere cu 7%, excluzând versiunea coupe, pentru care livrările au coborât cu 39%, la 900 unități. Renault a vândut anul trecut doar 508 de automobile Latitude în Europa, față de 604 în 2013.

Analiștii consideră că grupul Renault trebuie să rămână competitiv pe segmentul automobilelor de dimensiuni medii, în special să atragă clienți de business. Noul model va fi important și pentru piețele asiatice, în special în China, unde sunt populare sedan-urile mari și medii.

Modelul nou al Renault ar putea realiza vânzări de 45.000 de unități în 2016, iar Renault ar putea beneficia de un nou început dacă va da automobilului un nume nou, consideră Ian Fletcher, analist la IHS Automotive.

Citește și