România, locul întâi în Europa, pe o piață unde majoritatea jucătorilor importanți au crescut
Creșteri semnificative ale înmatriculărilor, dar mai lente decât în România, au fost consemnate în Grecia, de 42,3%, la 7.459 mașini, precum și în Portugalia, de 36,5%, la 13.773 autoturisme, se arată într-un comunicat al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). România a fost în luna aprilie una dintre puținele țări cu scădere a vânzărilor.
Piața auto din UE a crescut cu 4,5%, la 1,09 milioane de mașini, mai fiind a noua lună cu evoluție pozitivă.
Italia este singura dintre marile piețe europene pe scădere în luna mai, de 3,8%. Toate celelalte piețe mari au contribuit la expansiunea vânzărilor în UE, cu un avans de 0,3% în Franța, de 5,2% în Germania, 7,7% în Marea Britanie și de 16,9% în Spania.
Vânzările de mașini au crescut în România în primele cinci luni cu 18%, la 24.278 unități, în timp ce piața UE a urcat cu 6,9%, la 5,43 milioane.
În primele cinci luni ale anului, toate marile piețe auto europene au înregistrat creștere, cu 3% în Franța, 3,2% în Italia, 3,4% în Germania, 11,6% în Marea Britanie și 16,3% în Spania.
În rândul mărcilor, Dacia a consemnat un avans al înmatriculărilor de 25%, la 30.848 unități. Doar trei mărci au avut creștere mai puternică. Astfel, vânzările Jeep s-au dublat la 2.967 de mașini, cele ale Mitsubishi au crescut cu 38,3%, la 7.625 de autoturisme, iar cele ale Lexus cu 36,6%, la 2.126 unități.
Vânzările mărcii Renault a grupului francez cu același nume, care deține și Dacia, au crescut cu 16,2%, la 70.486 unități.
În perioada ianuarie-mai, înmatriculările Dacia au urcat cu 37%, la 155.053 de mașini, ritm devansat doar de Jeep, cu 39%, la 12.140 autoturisme.
Marca Renault a avansat în acest interval cu 12,3%, la 358.562 unități.