Prima pagină » Auto » Românii care fac jocurile în lumea giganților auto

Românii care fac jocurile în lumea giganților auto

Românii care fac jocurile în lumea giganților auto
Detalii în articol

Alin Tapalagă are acum 47 de ani, iar în 2011 a primit misiunea de a deschide și conduce operațiunile Porsche Holding din Columbia, importatorul mărcilor grupului Volkswagen pe piața sud-americană. Acum, după cinci ani, Alin Tapalagă a fost înlocuit în funcție de Juan Felipe Bedoya, deoarece românul a primit o nouă provocare: a fost numit CEO al operațiunilor din Malaiezia, următoarea piață unde se va extinde Porsche Holding. Astfel, Alin Tapalagă este cel care pune bazele și consolidează capetele de pod ale concernului austriac, întâi în Columbia și acum în Malaiezia.

Tot din Porsche Inter Auto România a plecat și Dana Cortina la finalul anului 2013, la doi ani după plecarea lui Alin Tapalagă în Columbia. Ea a preluat conducerea companiei Volkswagen Group Retail Spania (VGRS), cel mai mare dealer al grupului VW din Spania. Grupul Porsche funcționează în Spania în baza unui sistem dual de management, astfel că Dana Cortina este director general alături de un executiv spaniol.

Săptămâna trecută, Cristina Bălan, un inginer român care a absolvit Universitatea Transilvania în 2002, a devenit cunoscută în urma unui articol publicat de Wall Street Journal, în care publicația americană ridica problema calității mașinilor Tesla. Numele Cristinei Bălan apare în legătură cu un scandal intern cu privire la calitatea mașinilor asamblate de brandul american, în urma căruia tânăra a fost forțată să părăsească compania. Ea a dezvăluit faptul că problemele legate de calitate au crescut pe măsură ce producția Tesla Model S a fost tot mai mare. La începutul anului 2014 ea a văzut aliniate mașinile cu probleme la nivelul plafonului interior, unde au apărut rosturi tot mai mari. După ce Cristina Bălan a ridicat problema, a fost forțată să demisioneze, potrivit declarațiilor sale consemnate de Wall Street Journal. După ce a părăsit compania, i-a spus lui Elon Musk într-un e-mail faptul că inginerii pun componente defecte în mașină, cu toate că știu despre probleme. Compania a refuzat să ofere orice comentariu pe această temă.

În calitate de inginer, Cristina Bălan a lucrat la unele dintre cele mai spectaculoase automobile proiectate vreodată, precum consola centrală a modelului Audi R8, interiorul portierelor de la Porsche Cayenne, modulul bateriilor de pe Mercedes-Benz B-Class, dar și cel de pe Toyota Rav4 EV. „Sunt mândră că sunt româncă și foarte multă lume știe cât de mult apreciez universitatea pe care am făcut-o. Am întâlnit mulți ingineri români foarte buni și respectați în Statele Unite. Sper ca tinerii din România să țină tradiția în continuare și să aibă încredere în ei”, a declarat Cristina Bălan. Printre absolvenții Universității Transilvania din Brașov se numără Alexandru Blemovici, directorul general al Schaeffler România, sau Răzvan Urdea, coleg de generație cu Cristina Bălan, care este în prezent director general al HIB Rolem. Înainte să lucreze la Tesla, Cristina Bălan a lucrat ca inginer la Boeing, timp de trei ani, la Meridian Lightweight Technologies pentru doi ani și la Honeywell Process Solutions pentru un an și șapte luni.

Tot în Vest a devenit celebră și Raluca Novak, 32 de ani, cea care din 2013 conduce departamentul de marketing al celebrului brand britanic McLaren, pentru Europa, după șapte ani în industria cosmeticelor. Rolul ei în cadrul companiei presupune crearea și dezvoltarea brandului deoarece deși McLaren este foarte cunoscut publicului îndeosebi pentru trecutul din Formula 1. Divizia de mașini sport de lux de serie este doar în al șaselea an de existență, iar principalii concurenți, Porsche și Ferrari, au o istorie de zeci de ani în acest domeniu. Misiunea ei este aceea de a genera notorietate pentru mărci de mașini de serie în rândul consumatorilor high net worth (cu venituri foarte mari – n.red.) din Europa și de a-i convinge pe aceștia să și-l treacă pe lista lor de cumpărături.

Thomas Ebner, 37 de ani, s-a născut la Timișoara, dar a plecat din România în urmă cu șaptesprezece ani și a ajuns în 2013 director de produs pentru BMW Seria 1, după care a preluat aceeași funcție dar pentru Seria 2; în prezent este manager de comunicare pentru noul BMW Seria 5 fiind responsabil pentru lansarea internațională a noului model, cea mai importantă premieră din 2017 a mărcii BMW. Ebner s-a născut la Timișoara în 1978 și a plecat din țară împreună cu familia în 1994. El are dublă cetățenie, română și germană. Ebner a plecat cu un an și jumătate înainte să termine liceul în România și și-a finalizat studiile în Germania. Urmând cursurile unei facultăți tehnice, aproape de sediile centrale ale Porsche și Mercedes-Benz din Stuttgart, în primii ani a avut și primele contacte cu industria auto.

CITEȘTE ARTICOLUL INTEGRAL ÎN BUSINESS MAGAZIN.

Autor

Citește și