Prima pagină » Auto » Scandalul „Airbag Gate” ia amploare. Câți producători auto sunt vizați de autoritățile americane

Scandalul „Airbag Gate” ia amploare. Câți producători auto sunt vizați de autoritățile americane

Scandalul „Airbag Gate
Statele Unite ar putea extinde investigația legată de dispozitivele de umflare a airbag-urilor fabricate de compania japoneză Takata la mai mult de 11 constructori auto, existând semne de întrebare dacă design-ul vehiculelor a jucat un rol în riscul mortal pentru pasageri existent la declanșare.

Directorul Administrației pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA, Mark Rosekind, a spus că agenția poate include mai mulți producători în investigația legată de airbag-urile Takata, anunțată în luna mai, relatează Reuters.

El a spus că unii producători auto ar putea începe să acționeze mai rapid, atunci când suspectează o anumită problemă.

Agenția ar putea anunța joi că va supraveghea campania de înlocuire de către Takata a circa 23,4 milioane de dispozitive de umflare a airbag-urilor, instalate pe 19,2 milioane de vehicule din SUA, fabricate de 11 companii auto, pentru a se asigura că înlocuirea decurge corect.

„Vom încerca să dăm joi informații cât mai clare, dar vor fi mai mulți de 11 producători auto”, a declarat Rosekind reporterilor.

Dispozitivele de umflare a airbag-urilor, care pot exploda din cauza forței prea mari de declanșare și pot împrăștia schije metalice în interiorul mașinilor, au provocat cel puțin opt decese și cel puțin 100 de persoane au fost rănite la nivel mondial.

În luna august, autoritățile americane de reglementare au cerut diviziei Volkswagen din SUA să ofere informații legate de explozia unui airbag lateral al Takata, instalat pe un VW Tiguan fabricat în 2015.

Evenimentul nu se aseamănă cu alte cazuri, care au implicat airbag-uri frontale ale unor modele mai vechi.

Reprezentanții Takata au refuzat să comenteze ce automobile vor mai fi incluse pe lista investigațiilor. Lista include deja vehicule produse de Toyota Motor, Honda Motor și General Motors.

„Ne concentrăm pe producerea componentelor care vor fi înlocuite și lucrăm cu constructorii pentru rezolvarea problemei. Intenționăm să colaborăm cu agenția”, a declarat un purtător de cuvânt al Takata.

La sfârșitul săptămânii trecute, General Motors a rechemat 400 de vehicule de pe piața americană, după ce grupul a fost informat de Takata că testele efectuate la o fabrică din Mexic au arătat defectarea airbag-urilor laterale.

Rechemarea afectează șase modele fabricate la începutul acestui an, între care Chevrolet Equinox și Chevrolet Malibu.

Citește și