Scandalul Volkswagen se extinde. Ministrul german al Transporturilor anunță că testele de poluare au fost trucate și în Europa

Scandalul Volkswagen se extinde. Ministrul german al Transporturilor anunță că testele de poluare au fost trucate și în Europa
Publicat: 24/09/2015, 16:42

„Am fost informați că și în Europa sunt afectate automobile cu motoare diesel de 1,6 și 2 litri. Vom continua să colaborăm intens cu VW pentru a afla care vehicule sunt implicate”, a spus oficialul german.

Volkswagen a dezvăluit marți că până la 11 milioane de automobile la nivel mondial conțin softul prin care este influențat rezultatul testelor de poluare, fiind posibil ca aceste vehicule să fie incluse în programe de rechemări.

Compania a alocat 6,5 miliarde de euro, în trimestrul al treilea, pentru acoperirea costurilor legate de acest caz și a avertizat că profitul grupului va fi afectat.

Ministerul Transporturilor investighează totodată și vehicule ale altor producători auto, în privința corectitudinii testelor de poluare, a spus joi Dobrindt.

Ministrul a adăugat că se așteaptă ca la nivel european să aibă loc în următoarele luni un acord referitor la testarea emisiilor poluante ale automobilelor, care să fie efectuată în condiții reale, pe șosea.

Marea Britanie, Germania și Franța au susținut testele superficiale

Trei dintre cele mai vocale țări care au susținut realizarea de investigații amănunțite privind emisiile de gaze la mașinile Volkswagen, după declanșarea scandalului, au făcut, în secret, presiuni pentru aplicarea unor măsuri care să falsifice rezultatele testelor de noxe, arată The Guardian.

Marea Britanie, Germania și Franța au fost acuzate public de ipocrizie după ce, la aflarea acuzațiilor care se aduc grupului german au susținut puternic efectuarea unor controale amănunțite și aplicarea pedepselor cuvenite, deși, prin jocuri de culise, au forțat menținerea unor proceduri proprii în cazul testelor învechite privind emisiile de carbon și s-au folosit de artificii astfel încât să rezulte grade mult mai scăzute de poluanți.

Documente obținute de cotidianul The Guardian arată că cele trei țări au militat pentru menținerea controalelor lacunare, pentru a obține rezultate cu circa 14% mai mici decât cele reale.

Cu doar patru luni înainte de izbucnirea scandalului Volkswagen, cele mai importante trei state europene ar fi făcut presiuni pentru menținerea specificațiilor testului NEDC, proiectat în 1970, mult mai puțin performant decât procedura mondială de testare a vehiculelor ușoare – cunoscută sub numele de World Light Vehicles Test Procedure (WLTP) – și pe care ar trebui să îl înlocuiască complet în 2017.

„Este inacceptabil ca guvernele care cer vehement demararea unei anchete europene privind aplicarea strictă a testelor de poluare pentru vehiculele Volkswagen să facă, simultan, un lobby de culise pentru a continua aplicarea testelor vechi de emisii de carbon”, a declarat Greg Archer, manager la renumita organizație Transport and Environment (T&E), citat de The Guardian.

Gazele poluante emise de automobile reprezintă circa 12% din totalu lemisiilor de carbon de pe continent, iar procedurile prevăd că până în 2021 toate mașinile noi trebuie să se încadreze în limita de 95 g CO2/km, trecând măsurarea cât mai precisă a emisiilor și limita admisă la un nivel mult mai strict.

Reprezentanții T&E susțin că lipsurile în testare existente până de curând determinau creșterea cantității de emisii mult peste limita europeană admisă – până la 110 g CO2/km – și, în plus, veneau cu dezavantaje și pentru conducătorii auto, întrucât produceau creșterea facturii pentru combustibil cu până la 140 de euro pe an.

„Dat fiind faptul că Marea Britanie se luptă să reducă emisiile de carbon și alți astfel de poluanți care provin de la autovehicule, este extrem de îngrijorător faptul că guvernul englez pare să fi încercat să pună în umbră noul regim de testare rutieră propus de Uniunea Europeană”, a declarat HuwIrranca-Davies, parlamentar laburist și președinte al comisiei parlamentare pentru mediu.

În ciuda acestor declarații, Marea Britanie este suspectată că ar fi militat ca firmele constructoare de mașini să poată profita de metodele care ofereau mai multă flexibilitate, precum încărcarea completă a bateriei mașinii înainte de testare. Ministerul Transporturilor a susținut că aceste tehnologii avansate ar trebui ignorate în favoarea altora mai demodate, care implică adăugarea manuală a 100 de kilograme la greutatea mașinii, pentru a observa ce efect produce o masă sporită asupra emisiilor de carbon.

Germania a mers, însă, și mai departe decât Marea Britanie, solicitând ca testele să fie realizate pe platforme înclinate și, ulterior, ca emisiile de carbon declarate să aibă o valoare cu 4% mai scăzută decât cea înregistrată de facto. Franța a susținut cererile, cu excepția falsificării rezultatului cu cele patru procente.

Într-o scrisoare adresată Comisiei Europenepe 29 mai, Bob Moran, membru al conducerii secției de reglementări din Ministerul britanic al Transporturilor, a susținut că un instrument de corelare între vechiul și noul test ar trebui să mențină unele dintre vechile proceduri pentru anumite categorii de testare.
„Se pare că există o poziție comună privind condițiile în care să fie susținute testele NEDC, atunci când constructorii solicită încărcarea bateriei în timpul perioadei de absorbție sau înlocuirea unei baterii parțial epuizate cu una plină la începutul testului”, a scrisac esta. Franța a susținut această poziție din rațiuni tehnice, argumentând că oferea „informații redundante”. O baterie complet încărcată, însă, are și funcția de a preveni cedarea alternatorului mașinii și de a-l inhiba în producerea emisiilor de carbon în timpul testelor. (A contribuit Cristina Andrei)

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Bianca Drăguşanu s-a dezlănţuit și… Gabi Bădălău a spus totul, după scandal: ordin de protecție?!...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Rusia, repetiție pentru un posibil atac nuclear. Ce sistem american poate distruge rachetele intercontinentale ale...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un bărbat a sunat la 112 să anunțe că un hoț i-a intrat în casă....
Putin a anunțat că Rusia a lovit Ucraina cu o nouă rachetă, cu nume de...
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată...
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în...
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
Cutremur în România vineri dimineață! Care au fost zonele afectate și ce magnitudine a înregistrat...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Cooperare între compania cehă CZ şi compania românească Transcarpat Sportours International. Puşca de asalt CZ...
Structură ENIGMATICĂ găsită în jurul unei stele din afara galaxiei noastre
Informația dimineții despre Corina Chiriac. Ce s-a întâmplat cu marea artistă a României
22 noiembrie, ziua care a zguduit omenirea. Misterul persistă, multe întrebări au rămas fără răspuns
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Record de turiști în Japonia! Cât au cheltuit cei 3,31 milioane de vizitatori?