Schimbare de lider pe piața auto. Cine este în 2021 cel mai puternic constructor de mașini

Publicat: 28 01. 2021, 11:24
Schimbare de lider pe piața auto. Cine este în 2021 cel mai puternic constructor de mașini / Sursa FOTO: wikimedia.org

S-a produs schimbarea de lider pe piața auto. În 2021 avem un nou „șef” în domeniu – constructorul japonez Toyota a trecut pe primul loc în faţa rivalului german Volkswagen, redevenind cea mai mare companie auto din lume!

Succesul niponilor se datorează unor vânzări robuste în China şi SUA, conform ultimelor date oferite publicității.

Toyota, pe primul loc chiar și cu vânzări în scădere!

Culmea este că, în 2020, Toyota a vândut 9,53 milioane de vehicule, în scădere cu 11,3% comparativ cu 2019! Însă, chiar şi aşa, gigantul japonez tot a urcat pe primul loc, în condiţiile în care rivalul german Volkswagen a vândut 9,3 milioane de vehicule, în scădere cu 15,2%. Pe lângă marca proprie, Toyota produce şi sedanul Camry, automobilele hybrid Prius şi modelele de lux Lexus. Conducerea firmei a anunțat că în 2020 a vândut 2,16 milioane de vehicule în Japonia şi 7,37 milioane de unităţi în restul lumii. În paralel, grupul a construit un total de 9,21 milioane de autovehicule la nivel global, cu 14,1% mai puţine decât în 2019.

Un oficial de la Toyota a subliniat că strategia agresivă de vânzări a companiei, care a inclus lansarea mai multor modele noi, a contribuit la vânzări relativ solide în 2020 comparativ cu alţi producători: „Vânzările noastre au scăzut comparativ cu anul precedent din cauza pandemiei, însă declinul a fost limitat la unul de ordinul a 10%”. În plus, Toyota a profitat de faptul că vânzările sale pe piaţa din China au crescut cu 10,9% (până la 1,8 milioane de unităţi), iar în America a vândut 2,1 milioane automobile (cea mai mare piață de desfacere)!

Grupul auto american General Motors Co. a deţinut titlul de cel mai mare constructor mondial timp de peste şapte decenii. În 2008, a cedat coroana celor de la Toyota, iar în prezent GM nu mai are nicio şansă să redevină lider mondial. De asemenea, din cursă a ieşit şi alianţa Nissan-Renault-Mitsubishi, fiind afectată de scandalul provocat de arestarea fostului CEO, Carlos Ghosn.