Dezvoltarea rapidă a mașinilor autonome și inteligente a transformat elementul software într-unul principal, permițând intrarea pe piața auto a unor giganți tehnologici precum Google.
Potrivit lui Rupert Stadler, șeful Audi, mașinile foarte tehnologizate nasc întrebări legate de controlul informațiilor care circulă între vehicule și șoferi, obligând companiile să ia o atitudină clară față de protecția datelor.
„Mașina este a doua casă, pentru mulți dintre noi”, a declarat marți directorul general al Audi, Rupert Stadler, în cadrul unui eveniment de business ținut la Berlin, unde a fost prezent și președintele Google, Eric Schmidt.
„Este un loc privat. Singura persoană care trebuie să acceseze datele de la bord este propritarul mașinii”, a declarat Stadler, adăugând că Audi ia în serios această problemă.
Informațiile despre locul în care se află conducătorii auto ar putea fi atractive pentru advertiseri, asiguratori și companiile telecom, care ar urma să folosească datele în scopuri comerciale.
„Clientul nu vrea să fie exploatat. Internetul, cookie-urile și colectarea de date reprezintă o realitate comună”, a spus Stadler. Eric Schmidt, șeful Google, a spus că are nevoie de expertiza germană pentru a realiza proiectele auto europene.
Compania din California a colaborat cu Audi, Adam Opel AG și Volkswagen AG într-o alianță auto, timp de un an, a declarat Schmidt.
Afirmațiile șefului Audi sunt asemănătoare celor lansate de șeful rivalilor de la Daimler, care, ca și Audi, dezvoltă o mașină autonomă, scrie Daily Mail.