„Ar trebui să-i întrebați pe cei care au spus că vor reproduce modelul de afacere al Dacia de ce nu au putut să o facă. Ce vă pot spune este că Dacia nu este doar o gamă de mașini. Este un sistem întreg, implementat integral pentru a avea rezultate în produsul finit, procesul de fabricație, lanțul de aprovizionare, marketing și vânzări. Mă bucur că nimeni nu a reușit să reproducă asta încă”, a explicat Ghosn într-un interviu pentru Automotive News.
Ghosn a afirmat că „profitabilitatea în industria auto apare atunci când oamenii nu pot să te copieze”, precizând că Dacia generează o marjă operațională de două cifre.
Directorul general al Renault-Nissan a arătat că este încrezător că alianța va depăși General Motors ca vânzări și va deveni al treilea producător auto la nivel mondial până în 2018, în ciuda dificultăților întâmpinate în prezent pe piețe precum Rusia, Brazilia și India.
„Pe termen scurt, unele dintre piețele emergente nu evoluează în direcția bună, dar asta nu va dura la nesfârșit. Rusia are un potențial mult mai mare decât ceea ce arată piața astăzi. Când prețurile petrolului vor reveni la un nivel normal – pentru că astăzi prețul este nefiresc de scăzut – piața din Rusia se va extinde din nou”, a declarat Ghosn.
Anul trecut, Renault-Nissan a vândut 8,5 milioane de mașini, clasându-se pe locul patru la nivel global în rândul constructorilor auto, în spatele General Motors, companie care a livrat 9,9 milioane de unități.
Ghosn a precizat că nu intenționează să încheie noi parteneriate cu alți producători auto pentru a-și atinge obiectivul de a deveni al treilea mare producător auto la nivel mondial.
În schimb, alianța vizează extinderea pe piața din China, unde țintește creșterea vânzărilor de la 30.000 de unități în prezent la 600.000 de unități și o cotă de piață de 3%. De asemenea, Ghosn a arătat că Renault își va lărgi gama de modele oferite clienților săi.
Dacia, care aparține de grupul francez Renault, a înregistrat anul trecut o creștere cu 19% a vânzărilor, la 511.000 de autovehicule. Aproximativ trei sferturi dintre mașinile vândute de Dacia în 2014 au fost livrate în Europa, cota de piață a mărcii românești crescând cu 0,4 puncte procentuale față de 2013, la 2,5%.
Cele mai mari piețe din Europa pentru Dacia au fost anul trecut Franța, cu 106.000 de unități vândute, Germania, cu puțin peste 50.000 de untăți comercializate, și Spania, cu livrări de circa 46.000 de unități.