Șocul vieții lui pentru un român care a vrut să cumpere mașina din fotografie. Ce a descoperit când s-a apucat să „sape” pe internet. GALERIE FOTO
Un astfel de caz a fost prezentat pe o rețea de socializare, unde un utilizator prezintă un caz în care a descoperit o epavă vândută drept mașină aproape nouă. (Vedeți AICI link).
„Am fost să iau o mașină din București. Și ,dacă tot schimbi mașină rar, încerci să găsești un autoturism cât mai bun, mai nou, mai bine întreținut și cu mai multe opționale.
Am găsit pe net un anunț care vindea o mașină din 2017, cu 6000 de kilometri la bord, unic proprietar, culoare frumoasă…o minunăție, ce mai… puțin peste bugetul meu, dar am decis că merită făcut un efort(împrumut). Am mers, am văzut-o, după câteva schimburi de replici mi-am dat seamă că proprietarul care îmi prezenta mașina nu era și proprietarul din acte. Am aflat că de fapt are mașină unui frate a cărui nevastă se operase de urgență și care era , normal, la spital. Am aflat că Fordurile Fiesta au niște cute și niște suduri ciudate „că așa-s ei neglijenți în fabrică”…De astea… Câteva amănunte mi-au trezit curiozitatea și am început să caut.
Norocul meu că mă ocup cu obținerea despăgubirilor pentru pagubitiii și victimele accidentelor rutiere sau de muncă. Am găsit poze mai vechi cu mașina. Așa arată acum 4 luni. LA întrebarea firească: „Cum puteți să puneți viață unor oameni în pericol vânzând cazanul asta care trebuia casat, fiind daună totală?”, mi s-a răspuns că atunci când cumperi o mașină second hand poți să te aștepți că nu este perfectă, că mai poate avea și ceva probleme. Restul este poveste”, povestește utilizatorul.
Anunțul de vânzare, a fost ulterior șters când cazul a fost mediatizat, însă câteva elemente erau suspecte – vânzatorul avea numele de „adi” și anunțul nu avea seria de șasiu pentru ca aceasta să poate fi verificată cu ușurință de către un potențial client, iar cel care vindea mașina, nu era proprietarul.
În acest caz, epava a fost, cel mai probabil, cumpărată de cineva direct de la asigurator, pe care ulterior a reparat-o și a scos-o la vânzare drept mașină fără incidente. Dar în România epava, sau dauna totală nu este automat radiată din circulație, iar mașina ce ar trebui casată, în condițiile în care odată ce structura este deformată acesata nu mai prezintă nicio siguranță. Astfel, legislația din România permite ca astfel de „cosciuge pe roți” să poată circula fără probleme, iar cei care le vând, să obțină și un profit de pe urma lor.