Începând cu luna iulie, camioanele și autobuzele înmatriculate înainte de 2001 nu vor mai avea voie să intre în centrul orașului, între orele 8.00 dimineața și 20.00 seara. În luna iulie a anului următor, restricția va fi extinsă la toate mașinile înmatriculate înainte de 1997 și motocicletele înscrise înainte de 2000. În 2020, restricțiile vor fi extinse la toate mașinile construite înainte de 2011, iar perioada va fi extinsă de la 12 la 24 de ore.
Mașinile de epocă nu vor fi scutite de această măsură, scrie blog.hemmings.com. Primăria din Paris a înființat un fond pentru a distribui câte 1.350 euro (sau 1.500 euro) de persoană, în speranța că îi va convinge pe francezi să renunțe la mașinile vechi.
Parisul este prima capitală europeană care interzice circulația mașinilor vechi în centrul orașului și multe alte municipalități îi vor urma exemplul. Primarul londonez Boris Johnson și grupul de planificare Transport for London au discutat despre interzicerea mașinilor diesel și a celor fabricate înainte de 2005, începând cu 2020 sau taxarea proprietarilor care vor să circule cu asemenea vehicule în anumite părți ale orașului. În 2008, câteva orașe germane au interzis accesul mașinilor foarte poluante în centru.
În martie 2014, Parisul a pus la cale un experiment, prin care a interzis circulația a jumătate din mașini în oraș, în funcție de numărul de înmatriculare. Testul a durat o zi și autoritățile au susținut, la acea vreme, că a contribuit la eliminarea norului de poluare care învăluise cerul orașului.