Mii de români pot beneficia începând de miercuri, 25.03.2020, de sume importante de bani de la stat oferite pentru achiziționarea de mașini noi.
Prin Administrația Fondului pentru Mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor a demarat programul Rabla Plus. Cine dorește să achiziționeze o maşină full electric sau electric hibrid plug-in se poate adresa, deja, reprezentanților auto validaţi. În plus, pentru prima dată de la demararea sa, Rabla Plus permite și achiziţia de motociclete full electric.
Programul pe 2020 păstrează pentru al cincilea an consecutiv cea mai mare primă la achiziţia de mașini full electric din Europa. Este vorba despre suma de 10.000 euro! Pentru mașinile hibrid plug-in, prima oferită de statul român prin programul Rabla Plus este de 4500 de euro.
Totodată, Ministerul Mediului anunță că programul Rabla Plus nu condiţionează cetățenii interesați de casarea unui autovehicul vechi. Însă, cei care doresc să scape de o maşină uzată, poluantă, pot încasa și prima de casare stabilită prin programul Rabla Clasic, în valoare de 6.500 de lei. În felul acesta, accesând ambele programe, sumele decontate prin AFM vor fi de: circa 11.300 de euro pentru maşinile full electric, 5.800 de euro pentru maşinile hibrid plug-in şi 1.400 de euro pentru motocicletele full electric.
„Anul acesta am aprobat pentru Rabla Plus cel mai mare buget de când există programul: 140 de milioane de lei, cu aproape 45% mai mare decât în anul 2019. Am crescut bugetul pentru că ne-am stabilit un obiectiv mare pentru 2020: să punem pe şoselele României aproximativ 3000 de maşini nepoluante, adică acelaşi număr de autovehicule cumpărate prin Rabla Plus în toţi cei 4 ani de când există programul. Cred că viitorul transportului este full electric, iar acest tip de transport va fi şi o garanţie a aerului bun în oraşe. Am venit şi cu o premieră anul acesta: finanţarea achiziţiilor de motociclete full electric. Există calcule care arată că dacă 10% din şoferi şi-ar înlocui maşina cu o motocicletă full electric, poluarea din trafic ar scădea substanţial, iar timpul de staţionare în trafic s-ar reduce cu până la 40%”, a menţionat Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.
Pe de altă parte, ministrul Alexe a precizat că s-a impus condiţia ca cei care îşi cumpără o astfel de maşină să nu o poată înstrăina cel puţin un an: „România acordă cea mai mare primă pentru autovehicule electrice din Europa şi este normal să ne asigurăm că aceste maşini rămân în traficul din ţară”.